המאבק על רשות החברות: נבדק אם מקורב לאמסלם הגיש תצהיר כוזב

חיים פרוימוביץ, מקורב לשר אמסלם שאף הצטלם לאחרונה בביתו לצד נתניהו, עמד בפני ועדה לבדיקת התאמתו לתפקיד יו"ר חברה ממשלתית, אך בתצהיר שהגיש לא ציין את קרבתו לשר. הסתרת הפרט עלולה למנוע את מינויו וברשות חוששים שאמסלם לא יבחר יו"ר אחר וישתק את פעילות החברה

זמן צפייה: 05:17

רשות החברות בודקת אם מועמד הממשלה לרשות חברת "דירה להשכיר" הממשלתית, חיים פרוימוביץ, מסר תצהיר כוזב לוועדה שבוחנת את התאמתו לתפקיד יו"ר החברה - כך פורסם הערב (ראשון) בחדשות 13.

פרוימוביץ הוא מכר של השר הממונה על רשות החברות דויד אמסלם ולפי דיווחים אף מקורב אליו פוליטית, אך בתצהיר שהגיש לאחרונה לרשות החברות לא ציין כלל את העובדה הזאת. פרוימוביץ אף תועד בחודשים האחרונים בביתו של אמסלם, לצד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

אם אכן נפלו אי-דיוקים מהותיים בתצהיר כזה - פרוימוביץ לא יכול להתמנות לתפקיד רגיש בחברה ממשלתית. החשש ברשות כעת, הוא שאמסלם לא יבחר אף מועמד אחר - ולמעשה ישתק את פעילות החברה במחאה על הבדיקה שנעשתה.

בשיחה עם חדשות 13 פרוימוביץ סירב להתייחס לטענות, ואמר: "אני לא מדבר עם תקשורת. כל שאלה שיש לך - יש לחברה דובר ויח"צ, תפנה אליהם. אני לא מתכונן לענות לך. תכבד את החלטתי ואל תכניס לי מילים לפה".

Screenshot 2023 08 13 204422
חיים פרוימוביץ בתיעוד עם השר אמסלם ורה''מ | צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים

הפרסום מצטרף לשורה של מכתבים ועימות פומבי בין מנהלת רשות החברות מיכל רוזנבוים לשר אמסלם. היום פרסמה רוזנבוים מכתב נוסף, בו התייחסה לדבריו של אמסלם בבוקר ופנתה לראש הממשלה בנימין נתניהו: "קוראת לך להורות לשר באופן חד ונחרץ לחדול מהתנהגות מבזה שכזו כלפי עובדי ציבור".

העימות בין השניים החל לפני מספר שבועות והתבטא עד כה בעיקר במכתבים פומביים. רוזנבוים פנתה במכתבה לנתניהו ודרשה ממנו שיתערב בעניין. הפעם, רוזנבוים התייחסה בעיקר לדבריו של אמסלם בריאיון ל"קלמן ליברמן" ברשת ב'.

"היום, השר אמסלם נתן ראיון ארוך לתקשורת במסגרתו התייחס אליי באמירות פוגעניות ובהן: 'היא הרי מאכערית', 'היא לא כישלון, היא רקבון עמוק'", כתבה רוזנבוים. "ביטויים אלה ממשיכים ומחריפים התבטאויות משתלחות קודמות של השר נגדי, כגון 'מופקרת', 'אלימה', שמנכ"ל משרד ראש הממשלה כבר הודיע לי שאינן מקובלות על כבוד ראש הממשלה".

Whatsapp Image 2023 07 19 At 1
מנהלת רשות החברות מיכל רוזנבוים | צילום: אלעד מלכא

רוזנבוים הדגישה: "הכפשות בוטות אלה לא פוגעות ולא יפגעו בנחישותי למלא את תפקידי. אך העלבת עובדי ציבור, בפרט על ידי שר ממונה, גורמת נזק עצום לשירות הציבורי כולו. כמי שעומד בראש הממשלה, וכמי שהשר אחראי כלפיו על התפקידים שעליהם הוא ממונה, אני קוראת לך להורות לשר באופן חד ונחרץ לחדול מהתנהגות מבזה שכזו כלפי עובדי ציבור".

בהמשך המכתב, הוסיפה מנהלת רשות החברות והטיחה האשמות באמסלם על פועלו כשר והנסיונות שלו למנות אנשים שאינם עומדים בתנאי הסף לתפקידי מפתח: "מצב זה פוגע באופן קשה באינטרס הציבורי, בשמירה על תפקודן של החברות הממשלתיות ובקופה הציבורית, ומוביל לנזקים קשים לחברות הממשלתיות".

Whatsapp Image 2023 07 30 At 1
רה''מ נתניהו בישיבת הממשלה | צילום: אביר סולטן, פול

בריאיון לתוכנית "קלמן ליברמן" בכאן רשת ב' הבוקר השר אמסלם התייחס לאופן מינוי התפקידים הבכירים העובדים תחתיו, ואמר: "אני מגיש אנשים שאני מכיר מהחבר'ה, אנשים אני מכיר ומעריך". אמסלם הסביר והדגים: "אני לא יכול למנות אף אחד מחוץ לנבחרת (הדירקטורים). אלי אהרוני, חברי הטוב, מ"פ שלי במילואים 30 שנה, שאני מכיר 40 שנה, עומד בקריטריונים ואני ניסיתי למנות אותו לפני שלוש שנים. אמרו לי שיש לו זיכה לליכוד".

כנשאל אמסלם על ידי המראיינים האם חלק מהמינויים עוסקים בחברים שלו, השיב: "בוודאי, את מי אני אמנה? התפקיד שלי זה להגיש אנשים שאני מכיר ומעריך. אני מגיש אנשים ראויים, אנשים טובים. התפקיד שלי זה למנות דירקטורים".