כ-20 בתים בנוף הגליל נשרפו: "אין לי גג, מה נעשה בחורף?"

במקביל לניסיונות להשיג שליטה מלאה על השריפות שעוד נותרו, בעיר מנסים לאמוד כעת את הנזק. "אנשים לא יודעים מה יהיה", אומר ראש העיר, "צריך לקבל החלטה ממשלתית שמדובר באזור מוכה אסון"

זמן צפייה: 01:08

גל השריפות: על פי ההערכות כ-20 בתים נשרפו באש שהשתוללה אתמול (שישי) בנוף הגליל, כך על פי ההערכות. אלפי התושבים ששבו שפונו אתמול שבו היום לבתיהם, אבל יש גם מי שאין לו לאן לחזור. "נכנסתי לבית ואחת הנשים התנפלה עליי, חיבכה אותי והתחילה לבכות", סיפר לחדשות 13 רונן פלוט, ראש העיר, "היא אמרה לי 'תסתכל על הגג, אין לי גג. אנחנו מתתקרבים לחורף, ומה יהיה אז?'".

"אנשים לא יודעים מה מחכה להם", אמר פלוט, "לא יודעים מה יהיה. צריך לקבל החלטה ממשלתית שמדובר באזור מוכה אסון. צריך לעשות חישוב מה הנזק ולפצות את כולם". פלוט גם הוסיף כי יתכן שיש יותר מ-20 בתים שנשרפו. "בשלב הזה הוצאנו את האנשים מהבתים שאסור להתקרב אליהם", הוסיף, "ניתן להם כאן מקום להיות בבית מלון. בתוך שבוע או שבועיים נחזור ונעשה סדר".

הבוקר התחדשו מאמצי הכיבוי, בעיקר באזור הר דבורה הסמוך לנוף הגליל. שישה מטוסים מטייסת הכיבוי האווירית, יחד עם צוותים של לוחמי אש על הקרקע, פעלו החל מהבוקר. מוקדי שריפות נוספים נרשמו היום, בין היתר באזור כפר אורנים ובמקומות נוספים.

''מה נעשה בחורף''? בית שנשרף בנוף הגליל
''מה נעשה בחורף''? בית שנשרף בנוף הגליל | צילום: מוחמד שינאווי
בית, נשרף, נוף, גליל,
בית שנשרף בנוף הגליל | צילום: מוחמד שינוואי

אתמול הוזנקו כוחות הכיבוי באויר ובקרקע לכ-250 אירועים בשטחים פתוחים מהם 13 מוקדים מרכזיים במחוזות צפון, חוף, מרכז ויהודה ושומרון. במסגרת מאמץ הכיבוי האוירי הופעלו לאורך כל היום 12 מטוסי כיבוי ו-3 מסוקים שפעלו עד רדת החשיכה בדגש על גזרת הר דבורה - נוף הגליל. בארגון כבאות והצלה לישראל הודיעו כי סה''כ בוצעו אתמול 158 גיחות למוקדי האש, במהלכם הוטלו מהאויר 57 קוב של חומרים מעכבי בעירה ו- 528 ליטר קצף.

מבית החולים האנגלי נמסר כי במהלך הלילה טופלו בבית החולים מספר בני אדם שנפגעו באורח קל כתוצאה מהשריפות בצפון. כמו כן במיון בית החולים שהו מספר חולים סיעודיים שנאלצו להתפנות. כלל המטופלים שוחררו מאז לביתם.

"לוחמי האש ממשיכים בלחימה עיקשת לבלימת התפשטות האש והגנה על תושבי נוף הגליל והבתים", אמר ממ"ז צפון טפסר ניזאר פארס שהמנהל את מאמצי הכיבוי מאתמול בבוקר, "במהלך הלילה נערכנו להמשך המערכה תוך רענון הכוחות ובשלב זה לא נשקפת לתושבים כל סכנה. מאמצי הכיבוי ימשכו לאורך כל היום, אני קורא לציבור להישמע להוראות גופי החירום".