יו"ר "צהר" מגן על הרב שתקף להט"בים: "צריך להכיל דעות שונות"

הרב דוד סתיו התייחס לסערה בעקבות ההחלטה להעניק את פרס ישראל לרב יעקב אריאל - שכינה את המשתייכים לקהילה הגאה "נכים": "חבל שהחברה הישראלית תיחשף להיבט אחד בלבד של אישיותו"

זמן צפייה: 09:07

הרב דוד סתיו, יו"ר ארגון רבני "צהר"', הביע היום (רביעי) תמיכה בהחלטה להעניק את פרס ישראל לספרות תורנית לרב יעקב אריאל. זאת, לאור הסערה שעוררה ההחלטה - בעקבות התבטאויותיו של הרב אריאל בעבר, בהן בין היתר כינה להט"בים "נכים".

"הרב אריאל מקבל פרס ישראל לא על התבטאות בנושא זה או אחר, אלא על היצירה התורנית המקיפה שלו", אמר הרב סתיו ל"חדשות" עם יעקב אילון. "חבל שהחברה הישראלית כולה תיחשף להיבט אחד של אישיותו, ולא למגוון היצירה שעליה הוא מקבל את הפרס".

"אדם ביטא את עמדותיו, אבל לא על זה הוא מקבל את הפרס", המשיך הרב סתיו. ח"ברה ליברלית צריכה להכיל עמדות של אנשים שחושבים אחרת, אם יצירותיהם הן כאלה שמדינת ישראל גאה בהן. אפשר שקבוצה מסוימת לא גאה בעמדותיו בנושא מסוים, אבל זה לא אומר שהמדינה לא תהיה גאה ביצירה התורנית שתלמיד חכם ייצר".

עוד בחדשות 13:

מנהיג סודאן על המגעים עם ישראל: "כדי להסיר את המצור"

שלושה רופאים נעצרו בחשד לזיוף הליך התמחות בביה"ח רמב"ם

חשש בקרב רופאים בסין: נגיף הקורונה עלול לעבור גם ברחם

דוד סתיו, הרב דוד סתיו, יו''ר צוהר
הרב דוד סתיו

הרב הצהיר: "אני מאוד גאה בכך שאנשי שמאל וימין מקבלים פרסי ישראל. אני מעריץ את הספרות ואת הכתיבה של עמוס עוז, ואין לזה שום קשר לעמדותיו הפוליטיות. בחברה מכילה ופתוחה כמו שאנו רוצים לחיות בה, אנו צריכים להיות כאלה שמכילים גם עמדות הפוכות משלנו. עמדותיי ועמדות הרב אריאל הן לא תמיד זהות, ולמרות זאת אני חושב שהוא זכאי לפרס".

כאמור, בעבר התבטא הרב אריאל נגד הקהילה הגאה. "בעל, אישה וילדים – זאת משפחה. ילד צריך להיוולד אצל שני הורים, זכר ונקבה. ילד של שתי נקבות, ילד של שני זכרים, הוא לא ילד נורמטיבי – ילד כזה אין לו הורים", אמר בעבר. "מצעד גאווה הוא מושג יהודי. מה גאווה פה? יש נכות. שהדבר יהיה ברור: כשאין לאדם קשר טבעי לבן המין האחר – זאת נכות. להקים משפחה נורמטיבית הוא לא יכול. אנשים צריכים טיפול, צריכים עזרה, אבל גאווה? מה הגאווה של נכים?".

הרב יעקב אריאל בראיון לאתר ''כיפה'', מאשים את הרב מוטי אלון במעשים המגונים המיוחסים לו
הרב יעקב אריאל בראיון לאתר ''כיפה'', מאשים את הרב מוטי אלון במעשים המגונים המיוחסים לו | צילום: אתר כיפה

אתמול, כאמור, הודיע שר החינוך רפי פרץ על זכייתו של חתן פרס ישראל בתחום ספרות תורנית - הרב יעקב אריאל.

בנימוקיה ציינה הוועדה כי: "הרב יעקב אריאל ראוי לקבל את פרס ישראל בתחום הספרות התורנית על היקף היצירה התורנית שיש בה מגוון נושאים בארבעת חלקי שולחן ערוך. הלכות היחיד והציבור, האיש והאישה, מצוות התלויות בארץ וכן בתחומי הגות ופרשנות. תרומתו של הרב יעקב אריאל ליצירה התורנית מעבר להיקפה הרחב ניכרת בהיותה פסיקת הלכה למעשה בחיים המודרניים".