תרימו: הצצה לאירועי הגאווה בחברות השונות

לכבוד שבוע הגאווה יצאו חברות מובילות במשק במספר יוזמות מעוררות השראה לציון וחגיגת המאורע

123142 31333
לייטריקס הירושלמית חוגגת גאווה | צילום: צילום: יח"צ

לרגל ארועי חודש ושבוע הגאווה יצאנו לבדוק מה מתכננות החברות השונות. הבעת סולידריות ואמפתיה, קבלת האחר והחתירה לשוויון זכויות ולהכרה, הם רק כמה מהערכים החשובים ששואפות החברות שברשימה מטה לקדם, כל אחת בדרכה, בהזדהות עם הקהילה הגאה בישראל.

באינטל ישראל מעידים על עצמם כמי שמשמשים דוגמה חיה לחברה מגוונת, עם עובדים ועובדות המגיעים ממגזרים שונים, מתרבויות שונות וממקומות שונים בארץ ובעולם. "מתוך מחויבות אמיתית לנושא, ורצון להעלות את המודעות לצורכי העובדות והעובדים הנמנים עם הקהילה הגאה", יציינו באינטל ישראל את שבוע הגאווה גם השנה, באירועים שיתקיימו בקמפוסים ב-11-12 ביוני ובהם: מפגשים עם אסי לוי, הרב בני לאו, וטל ואביעד וכמובן- עובדי אינטל יצעדו במצעדי הגאווה המרכזיים ברחבי הארץ.

בסודהסטרים יצאו ביחד עם ואיגי (ארגון נוער גאה) בהשקה של מהדורת בקבוקים מיוחדת, כיוזמה משותפת במאבק למען השוויון ונגד להטופוביה. על המהדורה המוגבלת מופיע איור שיצר סהר קן-תור, חניך בן 23 מתל אביב, מקבוצות הטרנסג'נדרים של איגי. מהדורת "החופש שלי הוא החופש שלך" היא מהדורה מוגבלת ואינה מיועדת למכירה.

Xplwiv
ציור החניך שזכה בתחרות | צילום: צילום: יח''צ סודה סטרים

זהו צעד נוסף של חברת סודהסטרים שאינה חוששת להביע מסרים חדים כשמדובר באג'נדה חברתית. הבקבוק יחולק בכל מצעדי הגאווה ברחבי הארץ, ללא תשלום, לאלפי חניכות וחניכי איגי ובני משפחותיהם, על מנת לאפשר להם לצעוד ביחד תוך העברת המסר שלהם בגאווה.

Woxjvl
מהדורת הגאווה של סודה סטרים עם הציור הנבחר | צילום: צילום: יח''צ סודה סטרים

חברת נייס תחגוג במשרד בישראל ובמשרדים ברחבי העולם ובנוסף תערוך הרצאות מגוונות, הקרנת סרטים ופאנלים הכוללים סיפורים אישיים של עובדי החברה. חברת וובפאלס מציגה את מיזם "ידי הגאווה"; כך שב-2 קומות החברה יעמידו מייצגי ענק ועליהן יטביעו עובדי החברה את טביעת ידיהם ויכתבו מהי גאווה עבורם כתמיכה במאבקה של הקהילה לשיוויון. כמו כן לאחרונה נחשף השיר והקליפ הרשמיים של גאווה 2019- "מי מחפש אותי", שילווה את אירועי הגאווה 2019 של עיריית תל-אביב-יפו. הקליפ הופק ביוזמת Google ישראל ובשיתוף כאן גימל. את השיר יצר והפיק סתיו בגר (TOY, שני משוגעים), ומבצעים מאור אדרי וכרקוקלי; בקליפ מככבים גם לוסי אהריש, נדב בורנשטיין, דלית רצ׳סטר, תאלין אבו-חנא, שמחה גואטה וסוזי בום, שדורשים ״תפסיקו לחפש אותנו!״. הקליפ נוצר השנה ביוזמת Google ישראל, כחלק מפרויקט בינלאומי הנקראYouTube Creators for Change, שתומך ומקדם יוצרים מכל רחבי העולם העוסקים בנושאים חברתיים ומקדמים סובלנות, הבנה ואמפתיה בערוצי ה-YouTube שלהם.

[youtube_embed youtube_id='https://www.youtube.com/watch?v=GdwIQ4GHjP4&feature=youtu.be']

בחברת ההייטק אפלייד מטיריאלס יניפו את דגל הגאווה ביום חמישי ה- 13.6 בקמפוס החברה בקריית המדע ברחובות בטקס בהשתתפות העובדים, כפי שיעשה גם באתרי החברה השונים בארה"ב. השנה, זכתה החברה לציון של 100% במדד השוויון העסקי של קרן זכויות אדם כאחד מהמקומות הטובים ביותר עבור שוויון לקהילת הלהט"ב. בחברת התמלול האוטומטי Verbit מקיימים מצעד גאווה אשר יתקיים במשרדי החברה בתל אביב. המשרד יהיה באווירת הגאווה, כאשר כל העובדים יתלבשו ברוח המצעד וגם האוכל יהיה בצבעים המתאימים. להשלמת האווירה השמחה, תהיה מוזיקה של עופר ניסים. הטכנולוגיה של Verbit משלבת בינה מלאכותית (AI), אלגוריתמים לתמלול אוטומטי ומתמללים מקצועיים אנושיים  (human intelligence). שילוב הטכנולוגיה של הבינה המלאכותית עם הבינה האנושית, מאפשר ל- Verbit לספק שירותי תמלול במהירות ובאיכות הגבוהה ביותר.

Rtbahx
דגל הגאווה מונף לצד דגל אפלייד מטיריאלס | צילום: צילום: יח''צ

חברת 7twenty יצרנית פלטפורמה מובילה לניהול כלל ערוצי התקשורת של ארגון עם לקוחותיו ובכלל זה ערוצי הדיגיטל והטלפוניה, צבעה את לוגו החברה בצבעי הקהילה הגאה לכבוד חודש הגאווה. ההחלטה על שינוי צבע הלוגו נבעה מהרצון להביע להראות את ערכי הרבגוניות, הסובלנות והשוויון של החברה - בהתאמה לערכי הקהילה, הבאים לידי ביטוי בצבעי הקשת המרכיבים את הדגל, להדגיש את היופי ביכולתם של אנשים שונים אחד מהשני, לחיות יחד, זה לצד זה, בצורה הרמונית. ב -7twenty קיים מגוון רחב של אנשים, חרדים לצד אתאיסטיים, גברים ונשים וחברי קהילת הלהט"ב, כולם עובדים יחד ונהנים מהייחודיות של כל עובד. גם בחברת פנדו  (Pendo) שינו כמדי שנה את לוגו החברה ,שבד"כ צבוע בצבעי ורוד עז, לצבעי דגל הגאווה, כסימן לתמיכתה בקהילה. הלוגו הצבעוני מופיע ברשתות החברתיות, במוצרי החברה וכן על חולצות לעובדים.

בוצת SQlink מחברות התוכנה וה IT הגדולות בישראל מקיימת ״מסיבת גאווה״ ביום חמישי (יום לפני המצעד) במסגרתה כל משרדי החברה מקושטים  בדגלי גאווה, אוכל צבעוני, שייקים בצבעי הגאווה, קאפקייס, הדפסות קפה ייחודיות שקשורות לגאווה.יקרינו סרטונים ומוזיקה של הדיוות הגדולות של הקהילה.

חברת לייטריקס (Lightricks) הירושלמית שמפתחת אפליקציות לעריכת תוכן יצירתי חוגגת את חודש הגאווה עם סט פיצ'רים מיוחד למשתמשי האפליקציות הפופולריות שלה Facetune2 ו-Enlight Pixaloop ב-iOS . הפיצ'רים לרגל חודש הגאווה זמינים למשתמשי iOS ויאפשרו להם להוסיף לתמונות הסטילס שלהם מגוון אלמנטים עיצוביים בצבעי דגל הגאווה. בין הפיצ'רים: קשתות בתנועה באפליקציית Enlight Pixaloop והוספת איפור שפתיים בצבעי דגל הגאווה לסלפי באמצעות אפליקציית Facetune2.

Facetune2
אפליקציית Facetune2 | צילום: צילום לייטריקס

סולוטו, לג׳יביטק וקהילות הטק המובילות בארץ הכריזו כי כי לרגל חודש הגאווה הם מארגנים מיטאפ מקצועי לאנשי מוצר, עיצוב ומתכנתים מעולמות התוכנה. המיטאפ מוקדש כולו לחשיבות בהתייחסות לאוכלוסיית הלהט"ב ולגיוון בתהליך של פיתוח מוצר להמונים - בדרך שתהווה שינוי מציאות לאוכלוסיה הכללית ולקהילה. בהרצאות השונות הם שיתקיימו יוצגו קייסטאדיז שונים לאיך מוצרים דיגיטלים בתעשיות שונות ייצרו שינוי בחיים של להטב"ים,. לפרטים נוספים לחצו כאן

חברת הסטארטאפ RISKIFIED: החברה תקיים בחמישי, הרצאה של נינה (הטרנס-ג'נדרית שהקימה את לחמנינה) בארוע מיוחד בסימן טרנס-ג'נדרים. מעבר לכך בחברה יערכו גם happy hour בסימן שבוע הגאווה. בחברת התכנה HoneyBook התקיימה השבוע הרצאה של אחד מעובדיה,  שסיפר על הכרוניקה של התרבות הגאה והשפעתה בת"א ובעולם - איך היא התחילה, הדרך שהתפתחה ואיך תיראה בהמשך במגון התחומים. בנוסף מתכננים בחברה לערוך HAPPY HOUR חגיגי בחמישי שיהיה בסימן וברוח שבוע הגאווה.

אחרי שהביאו לארץ את השמות הגדולים ביותר בתעשיית הבידור העולמית (בון ג'ובי; בריטני, גאנז אנד רוזס ולאחרונה מדונה באירוויזיון)  "לייב ניישן ישראל", זרוע המופעים הבינלאומית של קבוצת בלוסטון, ונציגתה בישראל של "לייב ניישן" תאגיד הבידור הגדול והמשפיע בעולם, תשתתף השנה בפעם הראשונה במצעד הגאווה בתל אביב עם משאית בקונספט של live music . בחברה אומרים כי המשאית בשיתוף פעולה עם ליין הגייז הבינלאומי Forever של איש חיי הלילה אוהד חיים , הינה דוגמא לתמיכתה של הקבוצה בערכים ובעולמות המלווים את תחום המוסיקה בישראל ובעולם. גיא בסר מנכ"ל החברה מסר::" לייב ניישן ישראל גאה להשתתף במצעד הגאווה והסובלנות. למוזיקה אין גבולות, צבע או מגדר. תרימו"

לקראת חודש הגאווה, ניסאן ישראל מקבוצת קרסו מוטורס וארגון איגי יצאו בקמפיין מכירות משותף, במסגרתו ימכרו אקססוריז ייחודים ומעוצבים לרכב המשלבים את הסלנג של הקהילה הלהטבית בישראל. האקססוריז ימכרו באתר ייעודי שנפתח לרגל השת"פ וכל ההכנסות יועברו כתרומה לפעילות הארגון. את פריטי הקולקציה , שעלותם נעה בין 10 ל-50 ש"ח בלבד, ניתן יהיה  לרכוש החל מה-19.5.19 בחנות המקוונת המיוחדת  שהקימה ניסאן ישראל עבור  הפרויקט:  https://pay.tranzila.com/pigment19 ובדוכן ייחודי במסגרת אירועי מצעד הגאווה.

19973 00000 Nissan Pride Web 8
סטיקר של ניסאן | צילום: צילום: יח''צ

בן אילן מנהל שיווק ניסאן ישראל: "שיתוף הפעולה עם איגי לקראת חודש הגאווה מהווה המשך ישיר לאסטרטגיה השיווקית של המותג שנשענת על אחריות חברתית וקידום אג'נדת השוויון. המהלך והתרומות שיאספו במסגרת המהלך יועברו לטובת קידום פעילות ארגון הנוער הגאה."

כחלק ממהלך גלובאלי של מותג "סקיטלס" לתמיכה בקהילה הגאה, חברת מרס ישראל נרתמת לחודש הגאווה בתל אביב ברוח ערכי האחדות וקבלת האחר. סוכריות סקיטלס, הידועות בצבעוניות שלהן, ימכרו במהדורה מוגבלת שתכלול את מה שמוגדר על ידי החברה כ" לוק חדש לגמרי". המהפך המעניין יסיר את הגוונים הבועטים של הסקיטלס, ויהפוך אותן ללבנות לחלוטין. בנוסף לסוכריות עצמן, גם האריזה והלוגו של סקיטלס יזכו לשינוי לצבע הלבן . "סקיטלס לבן" יימכר במהדורה מוגבלת ובלעדית ברשת "סופר יודה" בלבד. חלונות הראווה של הרשת יקושטו באווירת סקיטלס והמוכרנים בחנויות ילבשו את החולצות הממותגות של "סקיטלס לבן" כדי להפיץ את רוח השיוויון. במקביל הציגו בחברה גם שיתוף פעולה ייזום עם ארגון הלהט"ב "זותי" אשר יתבטא במשאית משותפת בתהלוכת מצעד הגאווה שיתקיים ב 14 ביוני. ממרס ישראל נמסר: "כדי לתת במה לקשת החשובה באמת של צבעי הגאווה, אנו מוותרים על צבעוניות הקשת אשר מזוהה עם המותג. אנחנו מאמינים  במסר של אחדות, ללא כל הבדל דת, צבע, מין ומגדר - ובהתאם לכך יצרנו סקיטלס לבנות ששונות בטעמן וזהות בצבען הלבן. אנו נתרום חלק מהכנסות הפרויקט לארגון הנוער הגאה 'איגי' ונמשיך להוביל מסר לגיוון, קבלה, חופש וכיף".

ולקראת סיום, הנה משהו מעט משעשע: חברת 'רהיטי דורון' השיקה ארון במהדורה מוגבלת לשבוע הגאווה, עם פרינט בצבעוניות דגל הגאווה. הארון, שמציעה רהיטי דורון הינו ארון הזזה ברוחב 160 וגובה 240, הכולל טריקה שקטה ובטוחה, כולל מידוף ותליה, יימכר בעלות של כ- 1830 ש"ח. לדברי אופיר ליבר, מנכ"ל רהיטי דורון: "כחברה ישראלית מובילה חשוב לנו לתמוך בקהילה הגאה, לכן החלטנו כמחווה, להציע את הארון הנמכר ביותר בארץ עם מסר חשוב ומחזק". את הארון ניתן לרכוש בכל סניפי רהיטי דורון ברחבי הארץ.

Jnihmo
ארון רהיטי דורון במהדורה מוגבלת לאירועי הגאווה | צילום: צילום: רהיטי דורון