מחקר: מעקב אחר דמויות חיוביות ברשת משפר בריאות הנפש של נערות

חוקרים מאוניברסיטת קיימברידג' שבאנגליה מצאו שמתבגרות שנחשפו ברשתות החברתיות לנשים מעוררות השראה - בהן מישל אובמה וגרטה טונברג - דיווחו על שיפור בביטחון העצמי ובתחושת המסוגלות שלהן

שתי נערות מצלמות את עצמן
שתי נערות מצלמות את עצמן | צילום: shutterstock

מחקר חדש, שנערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת קיימברידג' שבאנגליה, מצא כי נערות מתבגרות שעוקבות ברשתות החברתיות אחר דמויות מעוררות השראה - בהן סרינה ויליאמס, מישל אובמה וגרטה טונברג - נהנות מבריאות נפשית משופרת.

עם תחילת הניסוי, נשאלו כל המשתתפות על תחומי העניין, הערכים והמטרות שלהן. לאחר מכן, נדרשו לעקוב לפחות אחר ארבע דמויות חיוביות - בהן נשים מפורסמות ממגוון תחומים, והן ניצולות של סחר בבני אדם ושל אסונות. זאת, במטרה לגוון את התכנים שאליהן הן נחשפות ברשתות, ולהפחית את ההשפעה השלילית שנוצרת בין היתר מחשיפה לתמונות מרוטשות של דוגמניות.

מישל אובמה בוועידה הדמוקרטית
מישל אובמה | צילום: רויטרס

כעבור שישה חודשים מתחילת הניסוי, הנערות תושאלו פעם נוספת - ונמצא כי 93% מהמשתתפות העידו על הערכה עצמית גבוהה יותר ועל שיפור בנקודת המבט שלהן, הציבו לעצמן יעדים חדשים - ואף השיגו אותם. אחת הנערות, שבריאיון הראשון הצהירה שלא תוכל להיות שחקנית מכיוון שאין ביכולתה לממן את ההכשרה הנדרשת, גילתה על קיומה של מלגה באמצעות אחד מהחשבונות שאחריהם עקבה.