ספינת החלל של SpaceX נחתה - והתפוצצה כעבור כמה דקות • תיעוד

במסגרת הניסוי התרומם דגם ה-SN10 לגובה של כ-10 קילומטרים, נחת בהצלחה בנמל החלל בוקה צ'יקה שבטקסס - אך כעבור זמן קצר עלה באש. בשני הניסויים הקודמים התפוצץ אב הטיפוס במהלך הנחיתה

ספינת החלל של ספייסאקס מתרסקת ומתפוצצת על הקרקע
ספינת החלל של ספייסאקס מתרסקת ומתפוצצת - דצמבר 2020 (ארכיון) | צילום: רויטרס

אב הטיפוס של ספינת החלל של חברת SpaceX התפוצץ הלילה (חמישי) במהלך ניסוי - דקות אחדות לאחר שנחת בהצלחה בנמל החלל בוקה צ'יקה שבטקסס. זהו הניסוי השלישי המסתיים בפיצוץ של ספינת החלל - אך זו הפעם הראשונה שבה בוצעה נחיתה.

דגם ה-SN10 שוגר והתרומם לגובה של כ-10 קילומטרים, ולאחר מכן שב לנמל החלל. הניסוי תועד בשידור ישיר, אך המצלמות כבו זמן קצר לפני שספינת החלל עלתה באש. טרם ידוע מה גרם לפיצוץ.

Starship SN10's post landing demise is unfortunate but still, everyone at SpaceX can chalk todays flight test up as a huge success. Become a patron at the link below for photo downloads, behind the scenes goodies, and more. @NASASpaceflight

➡️ https://t.co/h5jW6oXxkQ pic.twitter.com/H6OjBYCKb5

— Jack Beyer (@thejackbeyer) March 4, 2021

לפני כשלושה חודשים בוצע ניסוי דומה, שכאמור הסתיים גם הוא בפיצוץ, במהלך הנחיתה. הטיל נסק לגובה של 12.5 קילומטרים מעל פני הקרקע, אך דקות ספורות לאחר שהמריא מבסיס ההמראה בטקסס - פגע בקרקע והתפוצץ.

"לחץ נמוך במיכל הדלק שנוצר במהלך הנחיתה, הוביל למהירות גבוהה מצדי בעת הנגיעה של הטיל בקרקע וכתוצאה מכך לנחיתה קשה (ומרגשת!)", הסבירה החברה בעמוד האינטרנט שלה.

למרות שהטיל התפוצץ, מנכ"ל SpaceX, אלון מאסק, אמר כי "טיסת הניסוי הייתה מוצלחת, וכי הצוות קיבל את כל הנתונים הנחוצים". עוד הוסיף מאסק כי דרום טקסס "היא השער למאדים".