מחקר באוסטרליה: התבוננות בסמארטפון גורמת לעיוות בעצמות הראש

לטענת החוקרים, צילומי רנטגן מוכיחים כי הטיית הראש לעבר המסך פיתחה אצל צעירים רבים מבני עצם קטנים דמויי קרניים, בצד האחורי של ראשם. "קשה לחשוב על הסבר אחר להופעת העצמות הללו"

זמן צפייה: 01:49

מחקר באוסטרליה טוען שהטיית הראש לצורך בהייה ממושכת במסך הטלפון החכם גורמת לגדילה של מה שנראה כמו קרניים קטנטנות בחלק האחורי של הראש – "עצם הסמארטפון".

שימוש מרובה בטלפונים החכמים משפיע על חיי החברה שלנו, על תפקודנו בעבודה וכעת, לפי המחקר, משפיע ישירות על גופנו. מדענים מאוניברסיטה באוסטרליה בחנו צילומי רנטגן של צעירים וצעירות בני 30-18, וגילו כי כמעט מחצית מהם פיתחו מבני עצם קטנים דמויי קרניים בצד האחורי של ראשם. גודלם בין 31-10 מ"מ, ולטענת החוקרים אפשר להרגיש אותם על ידי מישוש המקום באצבעות.

לטענת החוקרים, גידול הקרניים האלה נובע מהאופן התדיר שבו צעירי העולם מטים את ראשם כדי להתמקד בטלפונים החכמים שלהם, דבר שמפעיל לחץ לא בריא על הצוואר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

הערכה בישראל: אם ארה"ב לא תגיב להתגרות האיראנית – היא תחריף

"חלק מהמשפחה": המפגש המרגש בין השכן להורי הילד שהציל מטביעה

מדד השלווה העולמי: מי המדינה במקום ה-1, ואיפה ישראל ברשימה?

עצם הסמארטפון
עצם הסמארטפון | צילום: החדשות 13

"ישנו מחקר שהראה כי היו מעט מאוד אנשים שהתלוננו על כאב שם", הסביר ד"ר דוד שחר, מאוניברסיטת "סאנשיין קואסט" שבאוסטרליה. "קשה למעשה לחשוב על הסבר אחר להופעת העצמות הללו, מפני שצריך לחזור אחורה ולשאול מה קרה בעשר השנים האחרונות שיכול היה להביא לתופעה הזו".

ברוב המקרים הקרניים הללו לא גורמות לשיבוש מהותי בחיי היומיום, אך ד"ר עידו פלדור, סגן מנהל מחלקה לנוירוכירורגיה בביה"ח רמב"ם ציין כי "זה קצת מוקדם בשימוש שלנו בסמארטפונים בשביל שנדע מה באמת הסיכונים והשינויים".

עצם הופעת מבנה העצם הבלתי שגרתי הזה אינה ייחודית לשימוש בטלפון החכם. הוא הופיע בעבר אצל קשישים או קשישות עקב שנים רבות של יציבה בלתי בריאה, אולם העובדה כי הוא מופיע בשכיחות כזו ובגודל הזה אצל צעירים וצעירות, מדאיגה למדי.