ההערה חסרת הטעם: "השוטרת השתזפה"

המשטרה והמשרד לביטחון הפנים חנכו היום יחידה חדשה שתנסה למגר את הפשיעה באזורי החופים. בטקס הייתה הערה שהיו כאלו שלא הרגישו איתה בנוח

ההערה חסרת הטעם לשוטרת האתיופית
ההערה חסרת הטעם לשוטרת האתיופית | צילום: פז בר, באדיבות אתר ישראל היום

מחוז תל אביב של המשטרה ערך היום (חמישי) טקס השקה ליחידת השיטור הרגלי שתתחיל החל מהיום למגר את הפשיעה בחופים. הטקס החגיגי נפתח בתקרית מביכה כשהשר לביטחון הפנים גלעד ארדן ומפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך שוחחו על אמצעי הגנה מפני השמש לשוטרים שיסיירו על חוף הים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

כאשר אחת השוטרת ביחידה, ממוצא אתיופי, חיכתה לפגוש את המפכ"ל אלשיך, מפקד היחידה החדשה רב-פקד אבי אוחיון פנה למפכ"ל ואמר לו: "תראה איך היא השתזפה". המפכ"ל אלשיך והשר ארדן לא הגיבו להערה והמשיכו בסיור כרגיל.

מאז מחאת הישראלים בני העדה האתיופית המשטרה משקיעה משאבים רבים בשיקום היחסים עם בני העדה. התקרית הזאת ודאי לא תורמת.

מטעם השר ארדן והמפכ"ל אלשיך לא נמסרה תגובה.

עו"ד נדאל עותמאן מנהל המטה למאבק בגזענות מסר בתגובה: "אכן האמירה של המפקד הנה אומללה אבל השתיקה של השר לביטחון פנים ומפכ"ל המשטרה חמורה יותר וראויה לגינוי. מלבד העובדה כי אמירה זו מחזקת את המגמה החברתית המסוכנת של אובייקטואליזציה של נשים, היא משקפת את התרבות המושרשת במשטרה, המתבטאת במקרה הטוב ביחס מזלזל וציני לאזרחים ממוצא אתיופי גם אלה שבחרו לשרת בשירותיה. נציגי המשטרה מספרים ומתהדרים בישיבות בוועדות הכנסת בשינויים וחידושים שהם מכניסים בהתאם להמלצות דו"ח פלמור אבל ספק גדול אם במשטרה מתכוונים באמת ליישם את מסקנותיה של ועדת פלמור"