הצרות של רון קובי: כיצד נקלע ראש עיריית טבריה לסכנת הדחה?

ראש העיר הססגוני, שהוביל הפיכה חילונית במקום, הפך יעד להתקפות החרדים, וצריך להעביר עד יום ראשון את התקציב, או שייאלץ לעזוב את תפקידו. "מי שלא מסתכן, לא יצליח"

זמן צפייה: 04:09

בעוד פחות משלושה ימים ידע רון קובי, ראש עיריית טבריה, אם יצליח להעביר במועצת העיר את התקציב, ובכך להישאר בתפקיד. ראש העיר הססגוני ביותר שהיה כאן ניסה היום (חמישי) לשדר עסקים כרגיל. "ביום ראשון ירדו המסכות מהפנים", אמר.

בסביבתו של שר הפנים אריה דרעי, שאליו מפנה קובי את מרבית האש, מדגישים כי המשרד ינהג בקובי על פי החוק. כלומר, אם לא תהיה הפתעה של הרגע האחרון, המועצה תפוזר כבר ביום ראשון, לעיר תמונה ועדה קרואה, וקובי יזומן לשימוע לפני הדחה, אירוע שאותו הוא מתכוון להעביר בשידור חי בפייסבוק שלו.

ראש עיריית טבריה רון קובי
ראש עיריית טבריה רון קובי | צילום: חדשות עשר

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בפעם השנייה תוך שבועיים: קנצרלית גרמניה תועדה בהתקף רעידות

לראשונה בגרמניה: משחק מחשב יציג סמלים ודמויות נאציות

חשד: אלוף העולם באגרוף תאילנדי תקף נהג שצפר לו – ונמלט

רון קובי, ראש עיריית טבריה
רון קובי, ראש עיריית טבריה | צילום: חדשות 13

מאז שנבחר קובי, הוא החל בהפיכה החילונית שלו בעיר שכללה השקת אוטובוס בשבת ופתיחת עסקים בטיילת. בתגובה לצעדים אלה, הפך ליעד להתקפות של קיצונים חרדים. כמה מהם מצביעיו של דרעי, שהחלו להתפלל בכל יום לנפילתו הפוליטית. "יש פה בעיה בתוך המדינה של אנשים שסוחטים אותה, וראש הממשלה, בנימין נתניהו, צריך להבין שעליו להתנתק מהחרדים. הוא יעבור את 40 המנדטים אם הוא רק יתנתק מדרעי. שיחבור לרון קובי, לימין החילוני".

לפני כשנתיים עשה קובי את הבלתי ייאמן וניצח את ראש העיר המכהן, יוסי בן דוד. מאז, הוא פונה לתושבים דרך הפייסבוק האישי שלו. האיבה של תושבי העיר החרדים כלפיו הובילה לכך שקיבל שישה איומים על חייו בארבעת החודשים מאז שנבחר, והוא מאובטח בכל שעות היממה. קובי התייחס לאיומים נגדו ואמר: "מי שלא הולך על הקצה, על המצוק, מסתכן והולך צעד אחד קדימה, לא יודע להצליח".

עכשיו, כפי שהצהיר בפעם הראשונה בחדשות 13, הוא מכוון גבוה. "אם נהיה מספיק חזקים כדי להיות בעמדת שר הפנים, הנגב והגליל - אני בכנסת. אם לא, אני ראש העיר".