הבעל נפטר - האישה תגורש מישראל

אחרי שהפכה לידועה בציבור וזכתה למעמד של תושבת ארעית, ליה לווינשטיין תגורש מישראל לאחר מות בעלה. למרות שילדיה התגיירו וחיים פה כבר 14 שנים

משפחת לוינשטיין (פייסבוק)

האחים בוריס וגלינה לוינשטין בילו את השבת יחד עם אמם, ליה - השבת האחרונה שלהם יחד בארץ. לדברי בוריס בפוסט שפרסם בפייסבוק, "אמא שלנו גרה בישראל שש שנים והיום מגורשת ממנה, מארץ שהפכה להיות הבית שלה".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

בוריס הסביר כי לפני 14 שנים עלו הוא ואחותו, שלהם סב יהודי מצד אביהם, ארצה מכוח חוק השבות. השניים עברו תהליך גיור, שירתו בצבא ולמדו בה לתארים אקדמיים. גלינה אף הפכה אם לתינוק. "אנחנו אזרחים טובים שתורמים למדינה ואוהבים אותה - ויחד עם זאת המדינה לא מאפשרת לאמא שלנו לחיות אתנו ביחד עד שתגיע לגיל 65", הוא חושף.

בוריס מסביר כי אמו גרה בישראל כבר שש שנים עם בן זוגה אולג, אזרח ישראלי, והשניים הוכרו כידועים בציבור. בשנה שעברה קיבלה ליה מעמד של תושבת ארעית והייתה אמורה להתאזרח בעוד מספר חודשים - אולם אז הלך אולג לעולמו במפתיע. תוך חודשים ספורים נלקחה תעודת הזהות של ליה ונעצר תהליך ההתאזרחות שלה.

"נוהל חזק יותר מאהבת אם לילדיה?"

"פנינו לוועדה הומניטרית, שלחנו ערעורים ואפילו חברת הכנסת קסניה סבטולובה פנתה באופן אישי ללשכת שר הפנים - אבל התשובה תמיד הייתה אותה תשובה", סיפר. " אנחנו מכבדים את חוקת מדינת ישראל ואמא בצער רב תעזוב. יחד עם זאת אנחנו לא נוותר על שלמות המשפחה ונמשיך להיאבק על זכות של אמא לחזור אלינו".

את הפוסט סיים בוריס בפנייה לשר הפנים אריה דרעי. "האם נוהל הוא חזק יותר מאהבה בין אמא לילדיה?", שאל. "האם כך בקלות אפשר לגרש אישה שכל החיים שלה כאן, בארץ ישראל. אין לי ספק מה תהיה התשובה שלך ואין לי ספק שאתה יודע טוב מאוד מה זה אהבה בין אמא וילדיה. לכן אנחנו מבקשים ממך , כבוד השר, לפעול לשינוי שיאפשר לאמא שלנו כבר מעכשיו לחיות את החיים עם דבר הכי יקר לה - המשפחה שלה".

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר בתגובה: "הגברת ליה מקושינה נכנסה לישראל ושוהה בישראל כבת זוג לאזרח ישראלי, אשר נפטר בתחילת השנה. בניגוד לקביעתך, גברת מקושינה לא עברה חצי מההליך ולא נותרו לה מספר חודשים לפני קבלת מעמד קבע, כי אם מספר שנים. על פי הנהלים, אותם נהלים במסגרתם קיבלה את המעמד, עם פטירת בן הזוג הופסק ההליך. ניסיונות למצוא פתרון מול בני המשפחה עלו בתוהו, וגברת מקושינה תוכל להגיע לביקורים של בני המשפחה ככל שתחפוץ".