"האמא של הישראלים בפיליפינים" החליטה לבקר בישראל - וגורשה

ליסה טאפאלס, שמנהלת גסטהאוס מוכר ואהוב במדינה, החליטה להגשים חלום ולבקר את אורחיה הרבים. אולם, הרשויות עצרו אותה בנתב"ג - ולא אפשרו לה להיכנס לישראל. "זה פשוט כואב מאוד"

זמן צפייה: 02:29

כניסתה לישראל של ליסה טאפאלס, "האמא של הישראלים בפיליפינים", נאסרה והיא תעלה הערב (שני) על מטוס ותיאלץ לשוב למדינתה.

לפני כחודשיים טאפלאס הודיעה כי מגשימה חלום ומגיעה לביקור בישראל. חבריה וחברותיה הרבים פתחו קבוצה, על מנת לארח אותה בעת שהותה במדינה. "שמחנו עוד יותר ממנה, רצינו להחזיר לה על כל מה שעשתה עבורנו", אמר יוסי אספורמס. היא נחתה אתמול, אך עוררה את חשדם של נציגי רשות האוכלוסין וההגירה בנמל התעופה בן גוריון וכניסתה, כאמור, נאסרה. חבריה הישראלים הגישו ערעור, אך הוא נדחה. "אני חושבת שאם הם היו מצלצלים אליי ומבינים את הסיפור הדברים היו נראים אחרת. זה פשוט כואב", אמרה טאפלאס.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

למרות הביקורות: קים קרדשיאן פועלת לשחרור אסיר שהורשע ברצח

ללא קצה חוט: מי רצח את איש הליכוד דורון שוסטר?

פומפאו: "מעריכים כי איראן אחראית לתקיפת המכליות במפרץ עומאן"

ליסה טאפאלס, ''האימא של התרמילאים'' שכניסתה לישראל נעצרה ותרמילאים ישראליים שביקרו בגסט האוס שלה בפיליפינים
ליסה טאפאלס, ''האימא של התרמילאים'' שכניסתה לישראל נעצרה ותרמילאים ישראליים שביקרו בגסט האוס שלה בפיליפינים | צילום: חדשות 13

בית העסק שלה,"הגסטהאוס של ליסה" שבעיירה במואלבואל, מוכר מאוד בקרב המטיילים והמטיילות באזור. "היא שם דבר בקרב הישראלים", מספרת עדי שר שהתארחה אצלה, "היא עושה ארוחות שישי בחינם למי שנמצא באי, ואפילו מדברת כמה מילים בעברית. היא אפילו מחכה לישראלים עד שעות הלילה הקטנות. מדובר באישה טובת לב. היא חסכה כסף, החלום שלה היה להגיע ולפגוש את כל האורחים שלה ולבקר במדינה שלנו".

רינה בן עמי, אורחת נוספת ששהתה במקום של ליסה, אמרה: "היא מסייעת לאנשים שנתקעו עם בירוקרטיות, אנשים חולים שלא יודעים איך להגיע לרופא - כולם יודעים שהיא תעזור. כל היום היא בטלפון עם ישראלים, פותרת להם בעיות".

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר: "מדובר בנוסעת שטענה כי מגיעה לביקור תיירותי וכי אינה מכירה בישראל איש. עובדות אלו התבררו כלא נכונות, וכשעומתה עם ישראלים רבים שעימם היא מנהלת קשרי התכתבות וטלפונים - הפסיקה לשתף פעולה. נבהיר כי בשום שלב לא עלה נושא הגסטהאוס, אשר באופן מפתיע עלה רק בערעור. מבחינתנו - בית הדין אמר את דברו.