מסתמן: רחבעם זאבי ז"ל לא יונצח בשער הגיא

משרד ראש הממשלה פרסם הודעה בה הוא מודיע כי הוא "פועל לאיתור מקום חלופי ראוי" להנצחת רחבעם זאבי ז"ל, זאת ככל הנראה על רקע מחאת ותיקי הפלמ"ח

לאחר מחאת ותיקי ארגון הפלמ"ח שיצאו נגד החלטת הממשלה להנציח את זכרו של רחבעם זאבי ז"ל בחאן שער הגיא, פרסם אמש (שלישי) משרד ראש הממשלה הודעה ובה נמסר כי המשרד פועל למציאת אתר חלופי להנצחת האלוף המנוח. "משרד ראש הממשלה פועל על מנת לאתר מקום חלופי ראוי, להנצחת אלוף במיל' רחבעם זאבי, זאת בתיאום עם משפחת זאבי", נכתב בהודעה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

ggg5

ההודעה מגיעה על רקע המחאות השבועיות שקיימו ותיקי הפלמ"ח שנהגו להתאסף בסמוך למשוריינים במחלף שער הגיא. בכך, הממשלה רומזת כי אתר ההנצחה ככל הנראה לא ייקרא על שמו של זאבי. עם זאת, בהודעה הובהר: "עד אז החלטת הממשלה בעינה".

לפני כשבועיים התעצמה המחאה כששיירה של כ-20 כלי רכב של הלוחמים הוותיקים יצאה ממחלף לטרון בכביש 1 ועד מחלף שורש. לאותה הפגנה הצטרפו גם קבוצות שהגיעו מצפון הארץ יחד עם לוחמים מהפלמ"ח.

בחודש דצמבר האחרון נפגשו ותיקי ארגון הפלמ"ח במשך שעה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע ההחלטה להנציח את זכרו של זאבי ז"ל בחאן שער הגיא. בפגישה הם אמרו לראש הממשלה כי כיוון שגנדי לא נלחם במקום, הנצחתו תפגע בזכרם של החללים שכן נלחמו בקרב על ירושלים.

במהלך הפגישה טענו ותיקי הפלמ"ח כי הנצחת שמו של גנדי במקום תפגע במורשת וזכרם של מאות החללים שנפלו בקרב על ירושלים, וזאת משום שלטענתם גנדי עצמו לא השתתף בלחימה במקום עצם הנצחת שמו במקום.

בפגישה השתתפו השר לשעבר רפי איתן, האלופים (במיל') שייקה גביש, צביקה זמיר ועמוס חורב וכן המשורר חיים גורי, שניסו לגייס את תמיכתו של ראש הממשלה במאבקם כנגד הנצחתו של גנדי בחאן שער הגיא. "הבהרנו לראש הממשלה כי המאבק הזה הוא לא לכבודם של מאות החללים שנפלו בקרב על ירושלים", אמר האלוף (במיל') גביש.