סקר חדשות 10: 46% מההורים לא מתכוונים לחסן את ילדיהם נגד פוליו

במשרד הבריאות אמנם הביעו שביעות רצון לאחר ש-74 אלף ילדים כבר חוסנו מאז הפך המבצע לארצי, אך סקר חדשות 10 מראה כי קרוב למחצית מההורים אינם מתכוונים להיענות לקריאה ולהביא את ילדיהם להתחסן. מהסקר עולה כי גברים השתכנעו לחסן יותר מנשים, אחוז ההיענות הנמוך ביותר: אצל משיבים שהגדירו עצמם דתיים

חיסון לנגיף הפוליו בבאר שבע
חיסון לנגיף הפוליו בבאר שבע | צילום: חדשות 10

עם סיום יומו השני של המבצע הארצי לחיסון ילדים נגד נגיף הפוליו, חושף הערב (שני) סקר של חדשות 10 את רמת הספקות בקרב ההורים ברחבי הארץ באשר לחיסון. על פי סקר פאנל של פרויקט המדגם בהנהלת ד"ר אריאל איילון, שפורסם במהדורה המרכזית, לא פחות מ-46% מההורים אינם מתכוונים להיענות להפצרות משרד הבריאות ולחסן את ילדיהם. מנגד, 47% מהמשיבים ענו כי יביאו את ילדיהם כדי לקבל את הטיפות, בעוד ש-7% העידו שכבר חיסנו את הילדים.

(4:55 דקות)

ממצאי הסקר מעלים כי גברים השתכנעו בהכרחיות החיסון יותר מנשים, כש-55% מהם כבר חיסנו את ילדיהם או הביעו נכונות לעשות זאת. מנגד, רק 47% מהנשים אמרו כי חיסנו או יחסנו את ילדיהן. בהתפלגות דתית, ההיענות הדלה ביותר נרשמה בקרב מי שהגדירו עצמם דתיים - 44% בלבד. 64% ממי שהגדירו עצמם כמסורתיים השיבו כי ילדיהם קיבלו או עתידים לקבל את החיסון.

בתוך כך, משרד הבריאות הודיע כי רק היום התחסנו ברחבי הארץ כ-40 אלף ילדים נגד הנגיף, ובסך הכל, מאז הפך המבצע לכלל ארצי, קיבלו את החיסון כבר כ-74,000. בנתונים הכוללים גם את ילדי הדרום, שהחלו להתחסן עוד לפני שהמבצע התרחב לכל הארץ, הרי ש-134 אלף ילדים בישראל חוסנו מאז התגלו שרידים של נגיף הפוליו בארץ.

הבוקר התייחסה שרת הבריאות, יעל גרמן, להתקדמות במבצע "שתי טיפות". גרמן התארחה בתכנית הבוקר בערוץ 10 ואמרה כי "בסך הכל אנחנו חושבים שההיענות יפה, במיוחד לאור העובדה שיש הרבה מאוד התנגדות. מסתבר שההורים דואגים לילדים ומגיעים לחסן אותם".

אתמול הוגשה לבג"ץ עתירה המחייבת את המדינה להשיב עד יום חמישי ולנמק מדוע יש לחסן את כל ילדי ישראל נגד הנגיף. עו"ד דקלה ברנס, שמייצגת את עמותת "איזון חוזר" בעתירה, הסבירה כי יש להורות למשרד הבריאות לפרסם את הנזקים הצפויים. "אנחנו סבורים שיש הרבה דיסאינפורמציה ואנחנו לא רופאים ולא יכולים להסביר להם את כל הסכנות", היא אמרה.