בת 7 נדרסה למוות בצפון, פעוט נהרג בלוד

הנהג שפגע בילדה סיפר כי סיים שיחה עם שכניו בכפר בית ג'אן, וכשהתחיל בנסיעה שמע לפתע רעש חזק של חבטה. בבית החולים בנהריה קבעו את מותה. זמן קצר לאחר מכן פונה פעוט למרפאה בלוד, אחרי שככל הנראה נפגע גם כן מרכב, פרמדיקים של מגן דוד אדום קבעו את מותו

אמבולנס
אמבולנס | צילום: יובל בגנו

שתי תאונות קשות מסיימות עוד יום קטלני בכבישים. ילדה בת 7 ופעוט כבן שנתיים נהרגו הערב (רביעי) בשתי תאונות דרכים שונות שאירעו בצפון ובלוד. הפעוט הובהל מחוסר הכרה למרפאה בעיר, שם נקבע מותו, וההערכה היא כי הוא נפגע מרכב.

באזור השעה 20:00 דווח למגן דוד אדום על ילדה בת 7, שנפגעה מג'יפ בכפר בית ג'אן שבצפון. חובשים ופרמדיקים שהוזעקו למקום פינו את הילדה, רמק חיר, תוך ביצוע פעולות החייאה לבית החולים בנהריה, כשהיא סובלת מפגיעה רב מערכתית, ושם קבעו הרופאים את מותה בתוך זמן קצר.

נהג הג'יפ הפוגע, גבר בשנות ה-50 לחייו, סיפר לאחר התאונה כי הוא שוחח עם שכניו בכפר, וכשהחל בנסיעה, שמע לפתע רעש חזק של חבטה בחלק הקדמי של רכבו. הוא עצר מיד, וכשיצא מהג'יפ הבחין בילדה שרועה על הכביש. למרות מאמצי ההחייאה בחדר ההלם בבית החולים, היא מתה מפצעיה.

פחות משעה אחרי התאונה הקשה בצפון, התקבלה במגן דוד אדום קריאה על פעוט כבן שנתיים שככל הנראה נפגע מרכב, ופונה עצמאית על ידי בני משפחתו למרפאה בעיר. פרמדיקים שהגיעו למקום ביצעו בו פעולות החייאה, אך בסופו של דבר נקבע מותו במקום. במשטרה חוקרים את נסיבות האירוע.

הפרמדיק רפי פרג'ון, שהגיע למרפאה, סיפר: "הוזעקנו למקרה של תינוק שהגיע למרפאה בעיר לוד כשהוא מחוסר הכרה. כשהגענו למקום ראינו תינוק כבן שנתיים עם פגיעת ראש קשה, ופגיעות נוספות כשהוא מחוסר הכרה וללא נשימה ודופק. ביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות, אך הפגיעות היו קשות ביותר ולאחר מאמצי החייאה של למעלה מחצי שעה נאלצנו לקבוע את מותו".

בצהריים נהרג אדם ועוד כמה נפגעו בדרגות פציעה שונות בהתנגשות קטלנית בירושלים בין אוטובוס לבין טנדר. לבית החולים פונה נוסע אחד שנפצע באורח קשה, ושניים נוספים באורח קל. מבדיקה ראשונית עולה כי האוטובוס התנגש בטנדר מאחור, ובמשטרה מוסיפים לבדוק את נסיבות התאונה.