אילת: הרוג ו-2 פצועים בינוני עד קשה בהתרסקות מטוס קל

מטוס שהמריא מהרצליה התרסק מסיבה לא ברורה בכניסה הצפונית לאילת. גבר כבן 50 נהרג ונפצעו שני בני אדם בשנות ה-50 לחייהם. המטוס התרסק בתעלה לצד דרך עפר, בין שדה התעופה למרכז הקניות "ביג" בעיר. "הוא ניגש לנחיתה והוא בא קצת גבוה", סיפר עד ראייה לתאונה. "כנראה גם הוא הבין את זה וברגע הזה הוא פתח מנוע וסטה הצידה"

התרסקות מטוס בכניסה לאילת, 1.8.2013. הרוג אחד ושני פצועים
התרסקות מטוס בכניסה לאילת, 1.8.2013. הרוג אחד ושני פצועים | צילום: ערן כץ

(1:19 דקות)

גבר כבן 50 נהרג ושני בני אדם בשנות ה-50 לחייהם נפצעו היום (חמישי) באורח בינוני עד קשה, בהתרסקות מטוס קל סמוך לכניסה הצפונית לאילת. המטוס, שהמריא מהרצליה בסביבות השעה 16:45, התרסק בשטח פתוח ולא היו נפגעים נוספים באירוע. צוותים גדולים של מגן דוד אדום, כיבוי אש ומשטרה הוזעקו למקום.

ההתרסקות אירעה בתעלה לצד דרך עפר, בין שדה התעופה בעיר למרכז הקניות "ביג". שני הפצועים פונו לבית החולים יוספטל בעיר, כשהם סובלים מפגיעה רב מערכתית. המטוס התהפך ואחד הפצועים נלכד בתוכו וחולץ. נסיבות ההתרסקות נחקרות.

"הוא בא לנחיתה ואני רואה אותו מהצד שלי, הוא ניגש לנחיתה והוא בא קצת גבוה", סיפר עד ראייה להתרסקות לרדיו "קול רגע". "הוא עמד לגעת בשלב מאוד מתקדם של המסלול, לא בהתחלה שלו. כנראה גם הוא הבין את זה וברגע הזה הוא פתח מנוע וסטה הצידה, פשוט עשה פניית 180 מעלות, ממש במרחק 60-70 מטר מהמסלול. אני ראיתי שמוציאים מפה אנשים חיים, אבל זה נראה לא טוב".

ורדה צוברי מרדיו "קול הים האדום" מדווחת כי כביש 90 נסגר לתנועה לשני הכיוונים, מהכניסה לעיר בכיכר טורונטו ועד לאזור התעשיה. כוחות חילוץ והצלה עדיין נמצאים בזירת ההתרסקות. שדה התעופה באילת נמצא בתוך העיר. בתקופה זו של חופשת הקיץ בתי המלון והרחובות מלאים בנופשים, וההתרסקות הייתה עלולה להסתיים באסון גדול אם המטוס היה פוגע באזור מאוכלס.

לפני כחודשיים שני בני אדם נפגעו באורח קל בהתרסקות של מטוס אזרחי קל מסוג ססנה בשטח הבסיס הצבאי סירקין בפתח-תקווה. שני הנפגעים הם טייס המטוס ונוסע נוסף שהיה עמו.

המטוס, בו מנוע אחד בלבד, התרסק במהלך נחיתת חירום שביצע הטייס וזאת לאחר שזיהה תקלה טכנית. מחקירה ראשונית של מנהל התעופה האזרחי עולה כי התקלה הייתה במערכת הדלק של המטוס.