הכליה של נעם, שנפל מהחלון ומת, הצילה ילד פלסטיני: "אין מילים להודות"

ילד פלסטיני בן 10 קיבל חיים חדשים, אחרי שהוריו של נעם נאור בן ה-3 שמת מוות מוחי, החליטו לתרום את כליותיו באישור רבנים. כשקיבלו את הטלפון ממרכז ההשתלות, הבהירו כי לא משנה להם שהתרומה תהיה לילד שאינו יהודי. שרת הבריאות: "ההורים – אנשים אצילים ומעוררי השראה"

הילד הפלסטיני שקיבל כליה מהוריו של ילד יהודי שנהרג
הילד הפלסטיני שקיבל כליה מהוריו של ילד יהודי שנהרג | צילום: דוברות מרכז שניידר

(02:37 דקות)

טרגדיה שהצילה חיים: נעם נאור בן השלוש נפל מחלון ביתו, ולמרות שהרופאים בבית החולים שיבא בתל השומר נאבקו על חייו, הוא מת מוות מוחי. משפחתו הדתית של נעם התייעצה עם רבנים, ואלה תמכו בהחלטתם לתרום את כליותיו.

בגלל גילו הצעיר של נעם, כליותיו לא יכלו לסייע למי ששוקל יותר מ-40-30 קילוגרמים, ובבדיקות ההתאמה נמצא רק מועמד אחד מרשימת ההמתנה הארצית - הילד הפלסטיני יעקב איבחיסד בן ה-10, שאיש מבני משפחתו לא נמצא מתאים לתרומה.

המרכז להשתלות פנה להוריו של נעם, שחזרו לביתם לאחר ההלוויה, והם נשאלו אם יסכימו שאחת הכליות של בנם תושתל בילד פלסטיני שאינו תושב ישראל. ההורים, שרית ואבי נאור, השיבו כי יהיו מוכנים לעזור לכל ילד כדי להפסיק את טיפולי הדיאליזה שלו, בלי קשר למוצאו, וההשתלה בוצעה בבית החולים לילדים שניידר.

"אין מילים בפי להודות למשפחת התורם", אמר אביו של הילד, סמיר איבחיסד. הוא הוסיף כי הילד שלו, שנמצא כעת בהתאוששות, קיבל "חיים חדשים" אחרי שנים של המתנה.

"בעיניי, הוריו של נעם הם אנשים אצילים ומעוררי השראה לכולנו", אמרה שרת הבריאות יעל גרמן. "דווקא ברגעים הכי קשים בחייהם הם התעלו מעל כל רגש שהוא, וקיבלו החלטה לא פשוטה. במותו, לצוות את חייו לילד פלסטיני. התרומה שלהם מהווה מקור לגאווה ודוגמה לאנושיות ולטוב לב".