כאוס במירון: התחבורה שותקה, מאות סבלו ממכות חום והתייבשות

מערך התחבורה באתר הקדוש לא הצליח לעמוד בזרם המאמינים, ואלפים נתקעו בדרכים המובילות לקברו של רבי שמעון בר יוחאי. רבים סבלו מהתעלפויות כתוצאה מהחום הכבד, כוחות ההצלה טיפלו במאות ופינו 32 בני אדם לבתי החולים באזור. "יכול היה להיגמר באסון"

חובשי איחוד הצלה מחלקים משקה לחוגגים בהילולה בהר מירון
חובשי איחוד הצלה מחלקים משקה לחוגגים בהילולה בהר מירון | צילום: דוברות איחוד הצלה

אלפים עומדים תקועים בשמש, ללא תחבורה בתנאים של שרב - אלו המחזות שליוו היום (ראשון) את החגיגות הגדולות ליד קברו של רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון, אחרי שמערך התחבורה במקום קרס לחלוטין והותיר אלפים רבים תקועים ללא יכולת לצאת ולהיכנס למקום.

מאז אתמול זורמים אל המקום מאות אלפי בני אדם, מה שיצר פקקי תנועה גדולים מאוד בכל האזור. חובשים של זק"א ושל איחוד הצלה נמצאים במקום ומחלקים מים לאנשים שנותרו תקועים בתנאי מזג האוויר השרבי.

הילולה לרבי שמעון בר יוחאי בהר מירון
הילולה לרבי שמעון בר יוחאי בהר מירון | צילום: משטרת ישראל

למרות חלוקת המים, צוותים של מגן דוד אדם טיפלו בכ-300 בני אדם שלקו במכות חום ואף התייבשו. כל הפצועים הוגדרו במצב קל, ו-32 מהם פונו להמשיך טיפול בבתי החולים שבאזור.

יושב ראש זק"א, יהודה משי זהב, סיפר על הכאוס השורר במקום: "קיבלנו מאוד טלפונים למוקדי החירום, מאזרחים שתקועים בדרכים המובילות לפה בלי מים ובחום כל כך כבד. הבנו מיד שזה יכול להימשך לאסון, והעברנו שתי משאיות מים ושתי כבאיות שעזרו לנו לחלק אותם לחוגגים".

יושב ראש ארגון כונני רפואת החירום "איחוד הצלה", זאב קשש, קרא לקהל שנמצא באזור מירון להתאזר בסבלנות. "יש פה אלפי אנשים שעומדים על הרגליים מ-6 בבוקר בחום כבד. עשרות נזקקו לטיפול אחרי שהתייבשו או התעלפו. אני מבקש מכולם להתאזר בסבלנות, להקפיד לשתות הרבה ולא להצטופף".