סטודנט במכללה למנהל נדבק בשחפת, 160 מחבריו ייבדקו

סטודנט מהחוג לתקשורת במכללה למנהל שבראשון לציון חזר מחופשה בחו"ל ואובחן כחולה בשחפת. בינתיים הוא הספיק להגיע להרצאות במכללה כרגיל, וכעת במשרד הבריאות חוששים כי סטודנטים ואנשי סגל נדבקו אף הם. ביום ראשון ייבדקו כ-160 מהם

חיסון נגד שחפת
חיסון נגד שחפת | צילום: רויטרס (ארכיון)

שחפת בתוך המכללה: כ-160 סטודנטים וחברי סגל מהמכללה למנהל הוזמנו היום (שלישי) לבדיקות רפואיות, לאחר שבגופו של אחד הסטודנטים התגלתה מחלת השחפת. במשרד הבריאות ביקשו שכל מי שבא במגע עם הסטודנט ייבדק, על מנת לשלול אפשרות של הדבקה.

הסטודנט, הלומד בחוג לתקשורת, שהה לאחרונה בחופשה בחו"ל ואובחן כחולה בשחפת עם שובו לארץ. עם זאת, עד שקיבל את האבחון, הוא הספיק להיות בקשר פעיל עם סטודנטים אחרים, והגיע כרגיל להרצאות ולשיעורים.

אנשים מחוץ למכללה למנהל בראשל
אנשים מחוץ למכללה למנהל בראשל"צ עוצרים ל-5 דקות כאות הזדהות עם גלעד שליט | צילום: נענע10

במשרד הבריאות לא לוקחים סיכונים ומעוניינים כי כל אדם שבא במגע עם הסטודנט החולה, הן בחייו הפרטיים והן במסגרת לימודיו במכללה, ייבדק כבר בשבוע הקרוב. כבר ביום ראשון יגיעו צוותים של המשרד אל המכללה כדי לבצע בדיקות של הסגל והסטודנטים.

שחפת היא מחלה זיהומית הנישאת באוויר, ועלולה להיות מועברת מאדם לאדם אפילו באמצעות שיעול. מדובר במחלה מדבקת הפוגעת בעיקר בריאות, אך לעיתים גם באיברים נוספים בגוף.

עם זאת, ההדבקה היא כמובן אינה ודאית במגע עם אדם חולה, והיא תלויה במספר פרמטרים, בהם זמן החשיפה לאותו האדום, האלימות של החיידק ותפקוד המערכת החיסונית של האדם הנמצא בסכנת הידבקות. יש לציין כי כיום בעולם המערבי לא נהוג לחסן נגד השחפת, משום שמידת יעילותו של החיסון נחשבת נמוכה.