עיריית ירושלים פינתה מאהל של מחוסרי דיור ופעילים חברתיים

מצבו של משה סילמן, המפגין שהצית את עצמו בהפגנה במוצ"ש, מוסיף להיות אנוש. הרופאים בבית החולים תל השומר סבורים כי סיכוייו לשרוד נמוכים מאוד. בתוך כך עיריית ירושלים פינתה לפנות בוקר מאהל מחאה שהוקם בגן העצמאות במרכז העיר

מפגינים חוסמים את נתיבי איילון
מפגינים חוסמים את נתיבי איילון | צילום: ארטיום דגל

מצבו של משה סילמן, המפגין שהצית את עצמו בהפגנת המחאה החברתית במוצאי שבת, מוסיף הבוקר (שני) להיות אנוש. סילמן סובל מכוויות ב-90 אחוזים מחלקי גופו והורפאים בבית החולים שיבא תל השומר טוענים כי סיכוייו לשרוד נמוכים מאוד.

בתוך כך, עיריית ירושלים פינתה לפנות בוקר את מאהל המחאה החברתית שהוקם בגן העצמאות בעיר. המאהל המצומצם הוקם לפני כיומיים, במוצאי שבת האחרונה, על ידי מספר מחוסרי דיור ופעילים חברתיים מקבוצת "מעברה", הנאבקים למען דיור ציבורי.

אמש הפגינו מאות פעילים חברתיים ברחבי הארץ בעקבות מעשהו של סילמן. המפגינים יצאו בקריאת מחאה נגד הייאוש הכלכלי שהוביל את סילמן לנסות ולהתאבד. "כולנו משה סילמן, הוא זעק את זעקת של אלפי אנשים ברחבי ישראל", קראו המפגינים.

הפעילים הפגינו בתל אביב, חיפה ובאר שבע. כאלף בני אדם התכנסו מול קריית הממשלה בתל אביב, לא רחוק מהמקום בו הצית סילמן את עצמו. "ביבי, גם אותי שרפת", נכתב על אחד השלטים. אחרים נשאו העתקים מוגדלים של המכתב שחילק סילמן לעוברים ולשבים לפני שהעלה את עצמו באש.

משם המשיכו הפעילים וצעדו לכיוון צומת הרחובות יצחק שה ומנחם בגין. המפגינים התיישבו על הכביש ומשם עשו את דרכם בחזרה אל עבר רחוב קפלן, בו החלו בצעדת המחאה. שם, הפגינה קבוצה של מחוסרי דיור שנשאה שלט עליו נכתב: "דפני ליף בגדה בנו".

הפגנת המחאה החברתית בתל אביב אחרי ההצתה של משה סילמן
הפגנת המחאה החברתית בתל אביב אחרי ההצתה של משה סילמן | צילום: רויטרס

בסביבתו של סילמן סיפרו כי חששו שיגרום לעצמו נזק. סילמן, שגילה כי הוא עתיד להיות מפונה השבוע מדירתו בשל חובות שצבר, החליט לנסוע מביתו בחיפה להפגנת המחאה החברתית בתל אביב, שם שפך על גופו חומר דליק והעלה את עצמו באש. עתה, דברים שאמר בשיחות עם מקורביו מקבלים פרשנות מדאיגה.

"צריכה להיות פה מהפכה אלימה. אתה יודע איך פקידי ביטוח לאומי מתעללים באנשים", סיפר סילמן בשיחה עם חברו לתנועת המחאה החברתית בחיפה, שתועדה על ידו. "כרגע אני לא מרשה לעצמי להביע את דעותיי השמאליות בפומבי. אני אומר, אחר כך אני אטפל בזה, אם אני אשאר בחיים עד אז".