ישי: "אם לא יוקמו מתקני כליאה למסתננים – סוף החלום הציוני"

על אף ההצהרות שנשאו פוליטיקאים באשר לגירוש או פתרון לסוגיית המסתננים, הנתונים מראים שרובם כאן כדי להישאר. שר הפנים טוען כי הפתרון הוא כליאתם: "הגדר בדרום לבדה לא תעזור. צריך לבנות בתי כליאה במאות מיליוני שקלים ולהחזיר את השקט והביטחון לאזרחי מדינת ישראל"

אלי ישי בראיון לחדשות 10 בעקבות דחיית גירוש ילדי העובדים הזרים
אלי ישי בראיון לחדשות 10 בעקבות דחיית גירוש ילדי העובדים הזרים | צילום: חדשות 10

(7:55 דקות)

התפרצות הזעם והאלימות כלפי המסתננים בדרום תל אביב בליל רביעי לא הפתיעה את שר הפנים, אלי ישי. "מה שקרה בתל אביב היה צפוי. הכתובת הייתה על הקיר", אמר ישי לחדשות 10. עם זאת, לטענתו יש פתרון לבעיה: "צריך לכלוא את כל המסתננים ללא יוצא מן הכלל".

"הגדר בדרום לבדה לא תעזור. אפשר לטפס מעל הגדר, או לחפור מנהרות מתחתיה. צריך לבנות בתי כליאה במאות מיליוני שקלים ולהחזיר את השקט והביטחון לאזרחי מדינת ישראל", קובע ישי.

"או שנקים את אותם מתקני שהייה - או שזה סוף החלום הציוני. צריך להעביר מסר לכל המסתננים שמדינת ישראל לא תקבל אותם. לא יהיו להם פה מקומות עבודה", מצהיר שר הפנים.

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח לפתור את בעיית ההסתננות למדינת ישראל, אבל לא בטוח שזה אפשרי. כיום חיים בישראל כ-60,000 פליטים. מתוכם כ-45,000 מאריתריאה וכ-12,500 מדרפור שאותם אי אפשר להשיב למדינותיהם כי המצב ההומניטארי שם קשה. ישנם עוד אלף שכרגע לא עומדים בפני גירוש מיידי.

יש בישראל סך הכול כ-1,500 בני אדם שאפשר לגרש. באשר לאפשרות של כליאה, יש כרגע רק כ-5,000 מקומות בבתי הכליאה וזה יישאר כך לפחות עוד שנה. מדינות אחרות, אינן מוכנות להיכנס למשא ומתן עם ישראל ולקלוט מסתננים. בשורה התחתונה, רוב המסתננים כאן כדי להישאר.