מאות אלפי ישראלים יצאו לטייל: "נהנים, שמש, חופש, חג שמח לכולם"

מזג האוויר הקיצי שהיגיע בדיוק בזמן לחג - הוציא מאות אלפי מטיילים לפארקים ולשמורות הטבע, שם מדווחים על תפוסה מלאה. "יש לי בן שגולש עכשיו בשלג, אנחנו מטיילים בשמש. רק במדינה שלנו זה יכול לקרות", אומר מטייל בצפון

גולשים בחרמון בפסח
גולשים בחרמון בפסח | צילום: חדשות 10

(3:16 דקות)

גם עומסי התנועה הכבדים לא הרתיעו את מאות אלפי הישראלים, שניצלו את חופשת החג וצבאו על אתרי התיירות מהצפון ועד הדרום. "יש לי בן שגולש עכשיו בשלג, אנחנו מטיילים בשמש. רק במדינה שלנו זה יכול לקרות", אומר מטייל בצפון.

חול המועד פסח השנה עומד בסימן מים, הרבה מאוד מים. היום לראשונה העונה נפתחה עונת השיט בנחלים. "כרגע הזרימה היא במצב טוב, אולי הכי טוב שיהיה בעונה, כי זה בדיוק אחרי הגשמים", מסביר עמית, מדריך בקייקי כפר בלום. "נהנים, שמש, חופש, חג שמח לכולם" מאחלת מטיילת.

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של חדשות 10 »

קיאקים בכפר בלום
קיאקים בכפר בלום | צילום: חדשות 10 - צילום מסך

הישראלים מחפשים כל מקור מים אפשרי ובכניסה לכל שמורות הטבע ממטולה בצפון ועד בית שאן בדרום, ראינו פקקים גדולים של מטיילים שמוכנים לעמוד הרבה מאוד זמן בתור רק כדי להצטנן קצת מהחום ששורר בחוץ. "עומדים בפקקים קצת, אבל נהנים", מספר נהג אחד. "יצאנו מוקדם מאוד בבוקר. זו הברירה היחידה כדי להצליח להגיע לצפון וליהנות מהארץ הנפלאה שלנו", אומר נהג אחר.

הפסח הזה, לראשונה אחרי הרבה מאוד שנים, אפשר באופן מאוד חריג אפילו לעשות סקי בחרמון. "תראה איזה כיף: שמש, חם, שלג", מתאר במדויק את הסיטואציה גולש אחד. "הילדה שלי בחיים לא הייתה בחרמון והנה אנחנו אוכלים שלג", משתף אב גאה באתר החרמון. "גם חם וגם נעים, אחלה יום, ברוך השם".

גם במרכז הארץ המוני בני ישראל מלאים את כל אתרי הבילוי בעומסים כבדים מאוד. בספארי ברמת גן, למשל, העומס צפוי להיות כבד יותר בהמשך החג. "באנו לראות את החיות ושאנחנו ננחש אותן", מגלות ילדות בספארי. הכי כיף בחופש זה לטייל עם אבא ואמא". "אני מציעה לכל מי שרוצה לבוא לבקר בספארי, פשוט להגיע בשעות הבוקר המוקדמות, ממש איך שפותחים את הקופות", מציעה שגית הורוביץ, דוברת הספארי.

במרכז כמו במרכז, כמובן שההגעה לכל האתרים האלה כרוכה בעמידה בפקקים אין-סופיים. "זה יכול להוציא בן אדם מהדעת, כל העומס ושעה להגיע", מספרת אם מיואשת בספארי.

גם מי שניצל את מזג האוויר וברח לים התקשה למצוא פיסת חול פנויה. "וואלה, ברגוע, יושבים בחוף, נהנים" מתפייט רוחץ ישראלי טיפוסי. ומי שלא התרענן בין הגלים, מצא את עצמו בעיקר סובל מהחום.

המוני ישראלים בחוף הים
המוני ישראלים בחוף הים | צילום: חדשות 10 - צילום מסך

גם בדרום נרשמה היום תנועה ערה של מטיילים. ירי הרקטות שהתחדש הבוקר כאשר שתי רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים, לא עצר את האלפים שהגיעו לכאן מכל רחבי הארץ. "היה לנו בבוקר אזעקות אז נכנסנו לממ"ד וזהו, המשכנו כרגיל, רגילים", מסביר מטייל בפארק אשכול.

"אנשים כנראה החליטו שאת סדר היום ואת שמחת החג אף אחד לא ישבש להם", אומר רביב שפירא, מנהל מחוז דרום ברשות הטבע והגנים. "אנחנו צופים עשרות אלפי מטיילים בנגב וזה החג של הדרום בעצם".

היעד המועדף על המטילים היה הגנים הלאומיים והפארקים. בתכנית- שכשוך במעיינות, אטרקציות לילדים וכמובן בשר, הרבה מאוד בשר. "על האש, כמו קורבן פסח", מסביר אחד המנפנפים, ומתנדב לתאר את התפריט. "כרגע יש כנפיים, אחר כך יש צלעות, יש מרגז, כל מני". ברשות הטבע והגנים צופים שבשבוע הקרוב יפקדו את הפארקים מאות אלפי מטיילים.

ילדים מתרחצים בפארק אשכול
ילדים מתרחצים בפארק אשכול | צילום: חדשות 10 - צילום מסך