חברת חשמל מרגיעה: למרות הסערה לא צפויות הפסקות חשמל

למרות מזג האוויר הסוער והשימוש האינטנסיבי במכשירי החשמל הביתיים בחברת החשמל מרגיעים. במרכז החברה אומרים כי לא צפויות הפסקות חשמל וכי האספקות הקיימות צפויות להספיק לימים הקרובים. עם זאת מבהירים בחברה: ההנחיות לשימוש הנכון במכשירי החשמל עדיין תקפות

כביש ואדי ערה מוצף
כביש ואדי ערה מוצף | צילום: אבי גוד, תמונת גולשים

(3:57 דקות)

סערה בחוץ, חשמל בפנים: חברת החשמל אמרה הערב (רביעי) כי למרות מזג האוויר החורפי הסוער וצריכת החשמל באינטנסיבית לא צפויות הפסקות חשמל יזומות. עם זאת במרכז החברה בגוש דן הבהירו כי ההנחיות שפורסמו בימים האחרונים באשר לצמצום צריכת החשמל עדיין בתוקפן.

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של חדשות 10 »

הירשמו לקבלת מבזקי חדשות ישירות לטלפון שלכם: סמסו "חדשות" ל-1397 »

על פי הנתונים במרכז של חברת חשמל 10,000 ו-500 מגה וואט של חשמל נצרכים כרגע במשקי הבית הישראלים. כמות הרזרבה במצב היא של מאות מגה וואטים בודדות. למרות זאת מחברת החשמל נמסר כי אין בשלב זה חשש שאספקת החשמל הסדירה תיפגע.

מוקדם יותר היום הזהיר משרד התשתיות מפני מחסור בחשמל והפסקות חשמל יזומות שעלולות להתרחש. במרכז חברת השחמל מרגיעים ואומרים כי המלאים הקיימים צפויים להספיק לימים הקרובים. למרות זאת מדגישים כי ההנחיות באשר לשימוש במכשירי החשמל השונים עדיין עומדות בהינן.

בכל רחבי הארץ הורגש היום הסוער והגשום במלוא איתנו. על פי המדידות כבר ביום הראשון של חודש פברואר ירדה כמות משקעים השווה לחצי מהכמות הממוצעת של החודש. מי שהיו שמחים במיוחד הם החקלאים שבשבילם הגשם הוא זריקת חיים למקור פרנסתם העיקרי, אם לא הבלעדי.

"הגשם משמח, הוא מציל אותנו ומביא המון מים למשק המים של ישראל", אמר אשר גרינברג ממטולה. אתר החרמון נסגר למבקרים בשל הסערה. "לא ראינו אור שמש בשבועיים האלה, רוב הימים היו של ערפל, עננים ושלג קל", סיפר מנחם ברוך מאתר החרמון.