האחיות לליצמן: "אנחנו קורסות, לא נעשה דבר לפתרון המשבר"

במכתב לסגן שר הבריאות הזהירה יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן, כי המערך בבתי החולים קורס בשל מחסור חריף בכח אדם ועומס אדיר במחלקות. "מדובר בתנאי עבודה המסכנים חיי אדם", טענה כהן. הבוקר נטשו אחיות בארבע מחלקות פנימיות בבית החולים שיבא בתל השומר כחלק מהמאבק

מיטה במסדרון במחלקה פנימית באיכילוב ובה חולה המסתייעת בבלון חמצן
מיטה במסדרון במחלקה פנימית באיכילוב ובה חולה המסתייעת בבלון חמצן | צילום: מתוך דו"ח מבקר המדינה

יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן, שיגרה היום (שני) מכתב חריף לסגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, בו היא מתריעה מפני קריסת מערך האחיות בבתי החולים בשל מחסור חריף בכח אדם ועומס בלתי נסבל במחלקות.

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של חדשות 10 »

הירשמו לקבלת מבזקי חדשות ישירות לטלפון שלכם: סמסו "חדשות" ל-1397 »

"על אף שהכרזנו לפני 20 יום על סכסוך עבודה ונהגנו באיפוק, לא נעשה דבר לפתרון משבר האחיות. מדובר בתנאי עבודה המסכנים חיי אדם, ובהלבנת רפואת המסדרונות על גבן של האחיות הנושאות בנטל פיזי ונפשי יומיומי הכרוך בטיפול במחלקות גדושות בחולים בניגוד לחוק", כתבה כהן. יו"ר הסתדרות האחיות הביעה תקווה כי הפגישה הצפויה להתקיים באוצר ביום רביעי הקרוב תוביל למתווה ראוי לפתרון המשבר.

הבוקר נטש הצוות הסיעודי בארבע מחלקות פנימיות בבית החולים שיבא בתל השומר את עבודתו במחאה על העומס הגובר במחלקות. בהנהלת בית החולים פרסמו הודעה ובה נרמז על תמיכה במהלכם.

"מערכת הבריאות, כמדי חורף, סוערת וגדושה בחולים מעבר לקיבולתה. אנו מגיעים לשיאים שליליים חדשים ואין כבר מקום פיזי לאשפז חולים גם מעבר למסדרונות", אמר מנהל המרכז הרפואי שיבא, פרופ' זאב רוטשטיין.

"נכשלנו בהשגת די כוח אדם רפואי וסיעודי"

"מצער מאוד שכמדינה אנו מגיעים שוב ושוב לביזיון האדם החולה במדינה, מצער שלא השכלנו להרחיב את המערכת הציבורית ובעיקר נכשלנו בהשגת די כוח אדם רפואי וסיעודי למערכת הציבורית ובפרט למחלקות הפנימיות", הוא הוסיף. "על רקע קודר זה והמחלקות העמוסות, קשה להישאר אדיש מול נטישת אחיות. אין ספק שהצדק עם האחיות. לראות חולים גודשים מסדרות וחדרי אוכל, הזקוקים כל כך לטיפול הרפואי והסיעודי מתענים בתנאים לא תנאים ואחות אין, זה יותר מכואב".

אתמול פנה בית החולים סורוקה בבאר שבע למשרד הבריאות לאור עומס חריג בחדר המיון שלו וביקש שמגן דוד אדום יפנה מקרים לבתי חולים אחרים. זמן קצר לפני כן הודיע גם בית החולים קפלן ברחובות על סגירת חדר המיון שלו בגלל עומס חולים.