אתרי האינטרנט של שיבא ואסותא הותקפו על ידי האקרים

אחרי נפילת האתרים של חברת אל על והבורסה לניירות ערך, ביצעו האקרים מתקפה גם על אתרי האינטרנט של בתי החולים. מהמרכז הרפואי שיבא נמסר כי "מנגנוני ההגנה התמודדו עם ניסיונות החדירה, אך הגישה נפגעה באופן חלקי". באסותא אמרו כי האתר לא יהיה פעיל עד להפסקת המתקפה

בית החולים תל השומר
בית החולים תל השומר | צילום: רוני שיצר

המרכז הרפואי שיבא בתל השומר הודיע כי במהלך הלילה זיהו מנגנוני האבטחה של אתרי האינטרנט השייכים למרכז ניסיונות כניסה במטרה לפגוע בתכנים של בית החולים. בשלב זה לא ניתן להכנס לאתר הראשי של בית החולים.

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של חדשות 10 »

הירשמו לקבלת מבזקי חדשות ישירות לטלפון שלכם: סמסו "חדשות" ל-1397 »

על פי הודעת בית החולים, מדובר במתקפה דומה לאלה שבוצעו על אתרי אל על והבורסה לניירות ערך בשבוע שעבר. מהמרכז הרפואי שיבא נמסר כי "מנגנוני ההגנה התמודדו עם ניסיונות החדירה, אך הגישה לאתרים נפגעה באופן חלקי".

לאחר מכן הודיע בית החולים אסותא על מתקפת האקרים על אתרי האינטרנט שלהם, שהובילה למניעת גישה זמנית לאתר. "מנגנוני ההגנה של אסותא הצליחו לסכל את ניסיון החדירה, אך האתר לא יהיה פעיל עד להפסקת המתקפה", אמרו בבית החולים.

"חשוב להרגיע את המטופלים כי ניסיונות ההאקרים לחדור אל מערכות בית החולים לא צלחו ולא קיימת כל סכנה לדליפה של נתוני המטופלים החוצה", אמר ראש אגף מערכות מידע באסותא, דרור אדמון.

ביום שני בשבוע שעבר נפל אתר האינטרנט של חברת אל על ואתר הבורסה לניירות ערך נפל לסירוגין, לאחר שההאקר הסעודי O-X עומאר, שעורר סערה עם פרסום פרטי כרטיסי אשראי של ישראלים, איים להפיל את האתרים.

לפני כן הודיע ההאקר כי הוא מצטרף לקבוצת האקרים בשם נייטמר וכי בכוונתם להפיל את אתר הבורסה הישראלית. ההאקר אמר כי זו רק ההתחלה של מתקפת הסייבר כנגד ישראל. הוא ענה על השאלות בסרטון שהכין ועיוות את קולו כדי שלא יהיה ניתן לזהותו.

לאחר המתקפה טענו האקרים ישראלים כי הצליחו להפיל את אתרי הבורסות של ערב הסעודית ואיחוד האמירויות. "בגלל האקרים עלובים מערב הסעודית, שהחליטו לבצע מתקפה נגד אתרים ישראלים, כמו אל על והבנקים, האתר הרשמי של הבורסה הסעודית לא יהיה נגיש, וזו רק ההתחלה. בנוסף, יהיו שיבושים באתר הממשלתי של המסחר במניות", נכתב בהודעה של ההאקרים.