הבדיקות של התאומים הושלמו: "סבירות גבוהה שהחבלות אצל התינוקות נגרמו מטלטול"

בית החולים שיבא בתל השומר הודיע כי התאומים שאושפזו עם חבלות ככל הנראה נגרמו מטלטול, ולא ממחלה גנטית. "מניסיוננו, ולאור הספרות הרפואית העדכנית, אנו סבורים איפה היום כי הממצאים הגופניים שנמצאו נגרמו בסבירות גבוהה מאוד כתוצאה מחבלה", נכתב. אביהם של התאומים ממשיך להכחיש כי פגע בהם ואמר שאין לו בעיה שיעצרו אותו. ייתכן שההורים ייעצרו בתוך שעות

תינוק
תינוק | צילום: GettyImages/אימג'בנק

"המנגנון הסביר ביותר לממצאים הרפואיים הוא האפשרות של טלטול התינוקות", כך קובע בית החולים שיבא בתל השומר היום (שלישי) בתום הבדיקות הרפואיות שבוצעו כדי לקבוע מנין נפגעו התאומים בני הארבעה חודשים שמאושפזים בבית החולים זה שבוע. במקביל, אביהם של העוללים מוכן למעצר, שייתכן שיתבצע בתוך שעות, ואומר: "אין לי שום בעיה להיעצר".

בהודעה שפרסם בית החולים הוא שולל את האפשרות שהתאומים סובלים ממחלה גנטית וקובע שקיימת סבירות גבוהה לכך שהתאומים נפגעו כתוצאה מחבלה. בית החולים, שאף פנה לעזרתו של מנהל המכון לרפואה משפטית פרופ' יהודה היס בכדי לקבוע את סיבת הפציעות, כתב כי הבדיקות כללו בדיקות רפואיות, הדמיה ומעבדה וייעוץ של רופאים מומחים מתחומים שונים. "כל בדיקות העזר והייעוצים לא התאימו לשום מחלה או מצב מולד, היכולים להסביר את הממצאים", נכתב.

"מניסיוננו, ולאור הספרות הרפואית העדכנית, אנו סבורים איפה היום כי הממצאים הגופניים שנמצאו נגרמו בסבירות גבוהה מאוד כתוצאה מחבלה, כאשר המנגנון הסביר ביותר לממצאים הרפואיים הוא אפשרות של טלטול התינוקות", הוסיף בית החולים. כל החומר הרפואי הרלוונטי הועבר על ידי צוות בית החולים למכון לרפואה משפטית ולרשויות המתאימות להמשך טיפול במקרה.

כעת עם פרסום הממצאים הסופיים, ההורים, שתודרכו על ידי עורך הדין של המשפחה ומכחישים שפגעו בילדיהם, מודעים לסבירות הגבוהה שייעצרו. במשטרה אמרו בשבוע האחרון כי נחושים לעצור את ההורים אך הם מחכים לממצאים הסופיים לפיהם יוחלט האם לעצור אותם. אביהם של התאומים, שנמצא ליד התינוקות, אמר כי הוא מוכן להיעצר: "אין שום בעיה". כמו כן, ייתכן שגם בני משפחה נוספים ייעצרו בחשד לפגיעה בתינוקות.

בינתיים, מצבה של התינוקת השתפר ומצבה מוגדרת טוב ויציב. היא אף יכולה להשתחרר לביתה אולם בשל המצב הרגיש, הוחלט להשאירה להשגחה. עם זאת, אחיה התאום נלחם על חייו ומצבו עדיין מוגדר אנוש.