מנהל טיפול נמרץ בתל השומר: "הנזק לתאומים – ממחלה או מחבלה"

זוג התאומים בני ארבעת החודשים שהגיע לבית החולים במצב קשה שלשום עדיין מאושפז. מצבו של התינוק הבן עדיין מוגדר קשה אך מצבה של אחותו השתפר. "יש סימנים של שברים ויכול להיות שהם נגמרו ממחלה תורשתית או ממחלה זיהומית, אך יכול להיות גם שהם נגרמו מחבלה", אמר מנהל המחלקה, פרופסור גידי פרת. המשטרה פתחה בחקירה וממתינה לסיום הבדיקות בבית החולים

תינוקות בבית חולים
תינוקות בבית חולים | צילום: רויטרס

במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים שיבא בתל השומר מאושפזים גם היום (חמישי) שני תאומים בני ארבעה חודשים שהגיעו לשם שלשום כשחבלות לגופם. התינוק הבן הגיע במצב של דום לב כששברים בכל חלקי גופו ומצבו עדיין מוגדר קשה. מצבה של אחותו התאומה הולך ומשתפר.

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של חדשות 10 »

מנהל מחלקת טיפול נמרץ, פרופסור גידי פרת, אמר בשעות הצהריים כי בבית החולים בודקים האם מדובר בהתעללות, אך גם בודקים את גרסת ההורים לפיה מדובר במחלה נדירה. פרופסור פרת הוסיף כי צוות בית החולים עושה כל שביכולתו כדי לעזור לילדים ולמשפחה. "זה זמן קשה עבורם, וזמן קשה ועצוב גם לנו", הוא אמר אך סרב לספק באופן ישיר את הסיבה למצב הקשה של התאומים.

"ההורים ראו את הילד מפסיק לנשום ואז קראו לאמבולנס. "יש להם פגיעות דומות למחלה אוסטאוגנזיס אימפרפקטה". מדובר בתסמונת תורשתית המתאפיינת בצפיפות עצם נמוכה הגורמת לשבירות-יתר של העצמות. עם זאת הוא ציין כי "יש סימנים של שברים ויכול להיות שהם נגמרו ממחלה תורשתית או ממחלה זיהומית, אך יכול להיות גם שהם נגרמו מחבלה".

הוא סיפר גם על מצבם של התינוקות: "יש לתינוק שברים בצלעות ופגיעה באיברים אחרים, שנגרמו חלקם מפגיעה מהמחלה מהם סובלים השניים". לדבריו, הוא ואנשיו עושים את כל המאמצים כדי להציל את חיי של התינוק.

גורמים במשטרה אומרים כי בשלב זה כל החשדות נבדקים. החוקרים ממתינים לתוצאות סופיות של בית החולים, אשר ישפכו אור נוסף על הפרשה. לצורך החקירה מונה צוות מיוחד, שעומד בקשר עם בית החולים וההורים.