הסכנה השקטה: החיידקים שמחכים לנו בבתי החולים

כמות החיידקים ברוב הארץ גבוהה, אפילו מפתיעה. גם במקומות שבהם אנו מצפים למקסימום הקפדה על היגיינה, אפשר למצוא כמויות של חיידקים העולים על אלה של שירותים ציבוריים. אבל יש גם מצטיינים לטובה. בדיקת חדשות 10 על החיידקים שאורבים לנו בכל פינה, גם בבתי החולים

בית חולים ריק
בית חולים ריק | צילום: חדשות 10 צילום מסך

(5:09 דקות)

בבתי החולים דואגים לנקות את המחלקות מדי יום, ושומרים על סטריליזציה בחדרי הניתוח. אב ל לא בטוח שזוכרים לחטא גם את המקומות שבהם אנחנו נוגעים כל הזמן. הלכנו לבדוק את ספירות החיידקים בדיוק במקומות האלה, בשמונה בתי חולים מהצפון לדרום.

בעוד ברוב בתי החולים ברחבי הארץ נמצאו אלפי מושבות חיידקים באזורי הקבלה, מיטות החולים, שידות ושולחות אוכל, מקום אחד הוכיח שאפשר גם אחרת. בבית החולים איכילוב בתל אביב לא נמצאו יותר מעשר מושבות חיידקים בכל בדיקה, מה שאומר שהמקום סטרילי כמעט לחלוטין.

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של חדשות 10 »

מבית החולים סורוקה נמסר בתגובה כי מתבצעים ניטור ובקרה שוטפים של חיידקים עמידים, באתרים בהם יש רגישות להעברתם וסורוקה קיבל תו איכות בין-לאומי.

בבית החולים ברזילי אמרו כי הם נמצאים תחת פיקוח ובקרה מתמידים של משרד הבריאות.

מהמרכז הרפואי שיבא נמסר כי המשטחים עוברים תהליך של ניקוי מסודר, והצוות עובר בקרה היגיינית.

בהלל יפה אמרו שבבית החולים נעשות פעולות רבות בכל עת לשמירה על סביבת המטופל נקייה מזיהומים. הן דלפק קבלה והן עמדת הברזייה הינם אזורים ציבוריים שלהם יש נגיעה לא רק למטופלים, אלא גם לכלל המבקרים בבית החולים, שאחר פעולותיהם קשה לפקח או לעקוב.

בית החולים בנהריה מסר כי הוא עושה ככל שביכולתו על מנת לשמור על רמת היגיינה סבירה ועל בטיחות הצוות הרפואי והמטופלים.