המתמחים יפגינו מול הכנסת: "לא ניתן יד להרס מערכת הבריאות"

רופאים מבית החולים איכילוב הפגינו סמוך למשרדי ההסתדרות הרפואית ברמת גן, כמה מהם ניסו לפרוץ לבניין, והמשטרה עצרה את המהלך. "ביבי תתעורר, הבריאות שווה יותר", קראו המפגינים, שיגיעו מחר לכנסת. ההסתדרות: "נמשיך במאבק עד שנביא בשורה למערכת הבריאות"

הפגנת רופאים מול ההסתדרות הרפואית ברמת גן
הפגנת רופאים מול ההסתדרות הרפואית ברמת גן | צילום: ערוץ 10

(2:42 דקות)

 

מספר רופאים ניסו היום (רביעי) להכנס למשרדי ההסתדרות הרפואית ברמת גן במהלך הפגנת מחאה במקום, אך המשטרה מנעה את כניסתם. הרופאים אמרו בתגובה כי השוטרים לא יוכלו למנוע מהם להכנס לאורך זמן. המשטרה הרחיקה את הרופאים מהכניסה למקום. מחר בבוקר הם צפויים להפגין אל מול הכנסת בירושלים.

 

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של חדשות 10 »

הרופאים והמתמחים יצאו מבית החולים איכילוב וצעדו לעבר המשרדים ברמת גן בעקבות התנגדותם להסכם המתגבש עם משרד האוצר. "ביבי תתעורר, הבריאות שווה יותר", קראו הרופאים במהלך ההפגנה. "אנחנו לא נסבול הפקרה של החולים ושלנו עוד יום אחד ועוד שעה אחת", הוסיפו.

המחאה יצאה לדרך גם בבית החולים רמב"ם בחיפה, שם עשרות מתמחים חסמו את כביש הכניסה למקום כדי להביע את מחאתם. המשטרה פיזרה את הנוכחים. לאחר מכן עשרות מתמחים מבית החולים כרמל בעיר יצאו בצורה ספונטנית למרכז חורב בחיפה והפגינו במשך שעה ארוכה. המתמחים קיימו צעדת מחאה לאורך הכביש וזכו לתשואות מהנהגים והעוברים ושבים.

גם בבתי החולים וולפסון בחולון, ברזילי באשקלון, קפלן ברחובות, בלינסון ושניידר בפתח תקווה, הצטרפו המתמחים למחאה במהלך היום, ונטשו את המחלקות. לטענתם, ההסכם הנוכחי מקפח את הרופאים, לא מוסיף מספיק תקנים ולא מקצר מספיק את התורנויות.

ארגון המתמחים מרשם הודיע כי הוא מתכנן לקיים צעדה מכיכר רבין לכיכר הבימה בתל אביב בשבת. "אנו קוראים לכל מתמחה לסייע לנו לאגד כוחות, לגייס חברים ולהעביר את המסר - לא ניתן יד להרס מערכת הרפואה בישראל", אמרו. "לא נרשה את המשך תנאי העבודה המחפירים אשר פוגעים במתמחים ובחולים כאחד".

"חלפו 126 ימים, מאבקנו נמצא בעיצומו"

עוד אמרו בארגון: "אנחנו דורשים מראש הממשלה, המכהן גם כשר הבריאות, להתערב עכשיו ולהקצות את התקציב הנדרש ולהציל את מצבה העגום של הרפואה בישראל - לפני שיהיה מאוחר מדי".

בית הדין לעבודה ידון אחר הצהריים בערעור של המדינה על הוצאת צווי מניעה והעברת הסוגייה לבוררות, לאחר כשלון המגעים הלילה. בהסתדרות הרפואית התייחסו למגעים. "חלפו 126 ימים מאז ההכרזה על סכסוך העבודה. מאבקנו נמצא בעיצומו. קיים כעס רב בקרב רופאים הנאבקים יום יום על בריאות החולים וכעת התגייסו להצלת מערכת הבריאות הציבורית. רק שינוי משמעותי במערכת הבריאות יאפשר להחזיר חיי הרופאים למסלולם".

הם ציינו כי ההנהלה מתכננת ביקורים בבתי החולים ובמחוזות קופות החולים בימים הקרובים. "אנו נמשיך במאבק עד שנביא בשורה למערכת הבריאות הציבורית בישראל ולרופאיה", אמרו.