חשד: תרופות מזוייפות שווקו לעובדים זרים

אנטיביוטיקה, גלולות למניעת היריון, משככי כאבים ותרופות נוספות המחייבות מרשם נתפסו לאחר שלפי החשד זוייפו ונמכרו לעובדים זרים. החשודים מאחורי התרמית נעצרו ומהחקירה עלה כי התרופות הוברחו מחו"ל לישראל. פרשה נוספת חשפה חשדות כי שני בני זוג התחזו לרופאים ומכרו תרופות הרזייה החשודות כמזוייפות

תרופות ללא אישור שנתפסו
תרופות ללא אישור שנתפסו | צילום: משרד הבריאות

תרופות המחייבות מרשם וחשודות כמזוייפות נתפסו בימים האחרונים על ידי המשטרה. לפי החשד, התרופות המזוייפות שווקו בעיקר לעובדים זרים.

במהלך חיפושים של היחידה לפשע פרמצבטי נתפסו אלפי כדורים של תרופות הרזייה, סוגים שונים של אנטיביוטיקה, גלולות למניעת הריון, תרופות לשיכוך כאבים ותוספי מזון - מרביתם חשודים כמזוייפים.

החשודים מאחורי התרמית נעצרו בפעילות משותפת של המשטרה והיחידה לפשע פרמצבטי, בראשותו של מיקי אריאלי ממשרד הבריאות, והם נלקחו לחקירה.

מהחקירה עלה כי מרבית התרופות הוברחו מחו"ל לישראל. במשרד הבריאות מציינים כי שימוש בתרופות מסוג זה עלול לסכן את בריאותו של המטופל.

חשד: התחזו לרופאים ועסקו בטיפולי הרזייה

פרשה נוספת שנחשפה היום העלתה חשדות כי שני בני זוג התחזו לרופאים ומכרו תרופות הרזייה. המקרה נחשף לאחר שהתקבל מידע ביחידה לפשע פרמצבטי לפיו במרכז תל אביב מתנהלת מרפאה לדיאטה המנוהלת על ידי אדם המתחזה לרופא ואשתו המתחזה לבעלת תואר דוקטור.

לפי החשד, השניים עסקו בטיפולי הרזייה בעזרת תרופות החשודות כמזוייפות. בני הזוג הצהירו כי התרופות עשויות מחומרים טבעיים בלבד, אולם מספר נשים שנטלו אותן דיווחו על תופעות לוואי של כאבים סחרחורות ודיכאון.

בבדיקת מעבדה של אחת הקפסולות התברר כי התרופה מכילה סיבוטרמין, חומר פעיל תרופתי הידוע  ששימוש בו עלול  לגרום לנזק  בריאותי.  משרד  הבריאות  אף  הוריד  לאחרונה מהמדפים  תרופה בשם  רדוקטיל שהכילה את החומר  סיבוטרמין,  עקב תופעות הלוואי הקשות שגרם .

המידע הועבר ליחידת ההונאה של משטרת תל אביב והבוקר פשטו חוקרי היחידה על המרפאה. בחיפוש נתפסו כ-1000 טבליות הרזיה בגדלים שונים וכן מסמכים. בני הזוג הובאו לחקירה במהלכה טענו כי הם נטורופתים ואמרו כי התרופות נרכשו על ידם באינטרנט מחו"ל. לדבריהם, השולח טען כי הקפסולות מכילות חומרים טבעיים.

הבעל הכחיש כי התחזה לרופא והמציא מסמכים לפיהם לכאורה קיבל תואר דוקטור מארה"ב. בני הזוג שוחררו למעצר בית למספר ימים והחקירה נמשכת.