הממשלה אישרה הקמת יחידה למאבק בנזקי עישון

ועדה ציבורית ממליצה על צעדים חדשים ובהם איסור עישון ברציפי רכבת ותחנות אוטובוס ואיסור מכירה במכונות אוטומטיות. השר שטייניץ: תומך בכל צעד שיגביל את העישון, השר לנדאו: חלק מהדברים מוגזמים

סיגריה
סיגריה | צילום: GettyImages/אימאג'בנק

(1:59 דקות)

הממשלה אישרה היום (ראשון) הקמת יחידה במשרד הבריאות למאבק בנזקי העישון. בהודעת הממשלה נאמר כי מטרת היחידה היא לקבוע הוראות אשר ישפרו את ההגנה על הציבור מפני חשיפה לעישון כפוי.

הוועדה ממליצה בין השאר איסור מקיף על פרסום למוצרי טבק, איסור על מכונות אוטומטיות למכירת סיגריות והטלת חובת דיווח על רכיבי מוצרי טבק.סעיף נוסף מתייחס לאיסור העישון ברציפי רכבת ובתחנת אוטובוס מקורה.

בנוסף, שר החינוך יקבע תכנית ניסויית של בתי ספר נקיים מעישון במספר מוסדות חינוך וצוות מיוחד בראשות השר להגנת הסביבה יגבש תוכנית לצמצום הנזקים הסביבתיים מבדלי סיגריות.

האם אתם תומכים בהחלטה? הגיבו בעמוד הפייסבוק של חדשות 10 »

שר האוצר יובל שטייניץ בירך על ההחלטה ואמר כי הוא תומך בכל צעד שיגביל את העישון במדינת ישראל . לדבריו, מדובר ב"רעה חולה".

מנגד, השר עוזי לנדאו טוען כי יש למצוא איזון שהוא הגיוני בין הדעה נגד העישון ובין כך שאתה לא יכול להשתמש בפטיש 5 קילו כדי למנוע זאת. "יש לי תחושה שחלק מהדברים שהממשלה מקדמת בעניין זה מוגזמים", אמר.

עדכון אחרון: 14:00