המשא ומתן בין האוצר לרופאים פוצץ: עיצומים בבתי החולים בשבוע הבא

המגעים בין נציגי ההסתדרות הרופאית לאוצר הסתיימו ללא תוצאות והרופאים מאיימים שוב בעיצומים. בסיכום הישיבה הודיעה ההסתדרות הרפואית כי בשני יעבדו כל בתי החולים הציבוריים במתכונת שבת. בשלישי ובחמישי יושבתו חדרי הניתוח, וברביעי מרפאות קופת חולים כללית במחוזות דן עד פתח תקווה וחיפה - לא יפעלו

צוות רפואי
צוות רפואי | צילום: GettyImages/אימג'בנק

(25 שניות)

שוב כישלון במגעים: המשא ומתן בין נציגי ההסתדרות הרפואית לנציגי האוצר שהתנהל הערב (חמישי) הסתיים ללא תוצאות. בשבוע הבא צפויים עיצומים בבתי החולים הממשלתיים ובקופות החולים.

בסיכום הישיבה הודיעו הרופאים כי ביום שני יעבדו כל בתי החולים הציבוריים במתכונת שבת. ביום שלישי וביום חמישי ישביתו את חדרי הניתוח ורק ניתוחים דחופים ייערכו. ביום רביעי בתי החולים יעבדו כרגיל, אבל מרפאות קופת חולים כללית במחוזות דן עד פתח תקווה וחיפה לא יפעלו.

"לצערנו, האוצר ממשיך להתבצר בעמדתו וגם היום לא שמענו שום דבר חדש לגבי הנכונות שלו להשקיע במערכת הבריאות הציבורית", אמר יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן בתום הישיבה. לדבריו, ההצעות שהונחו על השולחן היו מעורפלות ונותרו בגדר אמירות כלליות.

נציגי ההסתדרות הרפואית סיפרו לאחר הישיבה כי המגעים עלו על שרטון מאחר והאוצר סירב להתייחס לסוגיית תוספת התקנים. כמו כן ציינו כי דנו עם נציגי האוצר על שחיקת השכר וסוגיית הקידום המקצועי לרופאים - אך לא הגיעו להסכמות קונקרטיות.

"האוצר מסרב לדון בבעיות האמיתיות"

אחרי הפוגה של שבוע, שבו היום הרופאים לשבש את שירותי הבריאות כשהם משביתים את מרפאות החוץ ומרכזי אשפוז היום שמצפון לתל אביב.

אתמול התכנסה ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת לדיון פגרה מיוחד בשל השביתה המתמשכת. בדיון לקחו חלק נציגי ההסתדרות הרפואית, הממונה על השכר באוצר, סגן שר הבריאות ובכירי קופות החולים.

הצדדים דנו באפשרויות העומדות בפניהם על מנת לקדם את המשא ומתן בין נציגי הרופאים למשרד האוצר, על מנת להשיב את מערכת הרופאה הציבורית לעבודה תקינה. "האוצר מסרב לדון בבעיות האמיתיות", טען יו"ר ההסתדרות הרפואית, דוקטור לאוניד אידלמן בדיון. סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן אמר כי איש אינו מעוניין בשביתה.