המטפלת של מוישי הולצברג קיבלה תעודת זהות ישראלית

באירוע חגיגי העניק שר הפנים מעמד של תושבת ארעית ותעודת זהות לסנדרה סמואל, שהצילה את הילד ממתקפת הטרור בבית חב"ד במומביי שבהודו לפני כשנתיים. "אתן את חיי ליבי ונשמתי לישראל", אמרה המטפלת ההודית בטקס

סנדרה סמואל, המטפלת של מוישי שמשפחתו נהרגה בפיגוע במומבאיי
סנדרה סמואל, המטפלת של מוישי שמשפחתו נהרגה בפיגוע במומבאיי | צילום: חדשות 10

(1:45 דק')

שר הפנים, אלי ישי, העניק היום (שני) מעמד של תושבת ארעית ותעודת זהות ישראלית לסנדרה סמואל, המטפלת ההודית שהצילה את הילד מוישי מהפיגוע הרצחני במומביי, בו נרצחו הוריו, הרב גבריאל ורבקי הולצברג בחודש נובמבר 2008. "היום זה יום מסיבה, ואני בהחלט מרוגש", אמר ישי בטקס.

"האירוע תפס כל אחד מאיתנו. זה רגע חשוב ומרגש", הוסיף ישי וקרא להמשיך את הסיוע למוישי ולמשפחה. "סנדרה המטפלת לקחה את מוישי ברגעים הכי קשים. לכולנו היו דמעות בעיניים. זה היה רגע קורע לב ממש. אנחנו רוצים שלמוישי יהיה הכי טוב שרק אפשר".

לאחר מכן, פנה השר ישי לילד, העניק לו מתנות ואמר: "מוישי, תראה איזה מסיבה עשו לך, כולם אוהבים אותך, כל עם ישראל".

סמואל הודתה בהתרגשות לכל הישראלים, לממשלה ולמשפחת הולצברג. "אני מקווה שאוכל לתת כבוד ולהעניק לעם ישראל את אותה האהבה שנתתי למשפחתו של מוישי. אתן את חיי ליבי ונשמתי לישראל. אני מכבדת את ישראל ואוהבת אותה", הוסיפה.

הטקס נערך בעיתוי בו הולך וקרב גירושם של ילדי העובדים הזרים ועל רקע הביקורת הקשה כלפי שר הפנים, שהואשם בחוסר רגישות ואף בגזענות על ידי חברי כנסת שונים.