העובדים בנמל התעופה בן גוריון הכריזו על שביתה

אחרי איומי ההשבתה לפני ראש השנה, הודיעו העובדים כי לא הושגה התקדמות במשא ומתן סביב סוגיית כספי הפנסיה. לא יהיו המראות בנמל התעופה ולא יינתנו שירותי קרקע

באולם הטיסות היוצאות
באולם הטיסות היוצאות | צילום: רוני שיצר

(4:14 דק')

הפעילות בנמל התעופה בן גוריון הושבתה הבוקר (שני) לאחר שלא הושגה התקדמות במשא ומתן שמתנהל בימים האחרונים בין עובדי רשות שדות התעופה והנהלת הרשות ולא נמצא פתרון שיבטיח את כספי הפנסיה של העובדים.

מטוסים מורשים לנחות בנמל התעופה, אולם לא ניתנים שירותי קרקע הכוללים פריקה, מיון, העמסה ובידוק. בהתאם להחלטה לא מתקיימות המראות בנמל התעופה. היום היו צפויים לעבור כ-30,000 נוסעים בנמל.

השביתה יוצאת לפועל לאחר שביום רביעי לפני ראש השנה הוסר איום השביתה בנמל התעופה בעקבות פנייתו של שר התחבורה, ישראל כץ (ליכוד) לוועד העובדים. שר התחבורה הביע תמיכה במאבקם של העובדים והבטיח לסייע במשא ומתן יחד עם יושב ראש ההסתדרות, עופר עיני, לאור הבקשה שלו שלא לפגוע בציבור הנוסעים בחג.

עובדי רשות שדות התעופה הצטרפו לעמיתיהם בצרפת, שם הכריזו האיגודים המקצועיים על שורה של צעדי מחאה בשל הרפורמה בתנאי הפנסיה שלהם עליה הצהיר הנשיא ניקולא סרקוזי. המחאה התקיימה ב-200 מוקדים שונים ובהשתתפות שני מיליון מפגינים. העובדים השביתו גם את התחבורה הציבורית בצרפת.

שיבושים קשים הורגשו בתנועת המטוסים, הרכבות והאוטובוסים. סרקוזי מתכנן להעלות את גיל הפרישה מ-60 ל-62 ולבצע שינויים נרחבים במערכת הפנסיה הצרפתית שמפסידה סכומי עתק מדי שנה. הפופולריות של סרקוזי בציבור צנחה לאחרונה לשפל של כל הזמנים והוא זוכה ל-34% תמיכה בלבד.