אלי ישי: "מוכן לשקול חזרה לשעון קיץ אחרי יום כיפור"

שר הפנים לא נותר אדיש לעשרות אלפי החתימות על העצומה נגד המעבר לשעון חורף. "דתיים אוהבים שעון הקיץ לא פחות מהחילונים", הצהיר ישי ואמר כי הוא מוכן להגיע לפשרה

שעון מעורר
שעון מעורר | צילום: אימג'בנק/GettyImages

(3:45 דקות)

האם שר הפנים, אלי ישי, יתקפל בגלל הלחץ הציבורי? לפני כניסתו לישיבת הממשלה השבועית, אמר הבוקר (ראשון) ישי כי אפשר לשקול את האפשרות לחזור לשעון קיץ אחרי יום כיפור.

"כשמדברים על השעון, אני לא רואה חילונים ודתיים אלא ציבור יהודי. יש חוק שעבר ברוב גדול כשהיינו באופוזיציה וזה עניין של כלל ישראל כי עם ישראל צם, כולל אנשים מבוגרים ונשים הרות", אמר שר הפנים.

"דתיים אוהבים שעון קיץ לא פחות מהחילונים. אפשר לשקול להחזיר את שעון הקיץ אחרי יום כיפור".

גם סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן (יהדות התורה), התייחס לסוגיה השנויה במחלוקת ואמר כי אינו מבין על מה המהומה. "החוק עבר בכנסת בקונצנזוס, וכולם הבינו שזה הדבר הנכון", הדגיש ליצמן.

שר התשתיות הלאומיות, עוזי לנדאו, אמר לפני ישיבת הממשלה כי הוא מצדד בהשארת שעון הקיץ. "הייתי מעדיף ששעון הקיץ יימשך עוד זמן רב, אך זו שאלה פוליטית שקובעת איך אנו חיים זה עם זה", הסביר לנדאו.

נעם פלד, ממובילי המחאה נגד שעון החורף אמר כי "אנשים חוזרים הביתה בחושך, זה אומר שאין זמן איכות עם הילדים".

איגוד לשכות המסחר הודיע היום על התעלמות מהזזת המחוג וממליץ לבעלי העסקים להמשיך כאילו שום דבר אינו משתנה.

למעלה מ-90 אלף כבר חתמו: מחרימים את שעון החורף

המאבק נגד המעבר לשעון חורף צבר בימים האחרונים תאוצה, ולמעלה מ-90,000 ישראלים חתמו על עצומה בנושא. המתנגדים למעבר לשעון החורף כבר בשבוע הבא טוענים כי המהלך יגרום נזק של מיליונים למשק וליותר תאונות דרכים.

מקורביו של שר הפנים, טוענים כי השר שוקל להאריך את שעון הקיץ, עד לתחילת חודש נובמבר, אך רק מהשנה הבאה.

חבר הכנסת ניצן הורוביץ (מרצ) כבר יזם הצעת חוק, שלפיה יום הראשון האחרון שלפני 1 בנובמבר יהיה המועד הקבוע למעבר. "שעון קיץ ברוב ימות השנה הוא הדבר הנכון", הסביר הורוביץ. "זה נכון להרגלי החיים שלנו, חוסך חשמל רב ומגביר את התפוקה הכלכלית. אין שום הגיון בהחלת שעון חורף כבר בספטמבר - שבועות ארוכים לפני המעבר לשעון חורף בשאר המדינות ועדיין בעיצומם של הימים החמים והארוכים".