דוח ראשוני על הטיפול באיתי בן דרור: רשויות הרווחה פעלו כשורה

משרד הרווחה טוען כי שרותי הרווחה בכפר יונה לא כשלו בטיפולם באיתי בן דרור, שהודה ברצח שלושת ילדיו. "מחלקת הרווחה במועצה המקומית כפר יונה פעלה במקצועיות", נכתב בדוח. על פי משרד הרווחה, המפגשים בין בן דרור לילדיו התקיימו בהסכמת האם, ללא ידיעת שירותי הרווחה

איתי בן דרור מובל למעצר
איתי בן דרור מובל למעצר | צילום: צילום מסך חדשות 10

(02:08 דקות)

כשברקע ההאשמות של לילך שם-טוב, אמם של הילדים עומר (10), רוני (8) ואור (5) שנרצחו על ידי אביהם, מודיע היום (ראשון) משרד הרווחה כי רשויות הרווחה בכפר יונה פעלו כשורה. על פי דוח ראשוני שפרסם הערב משרד הרווחה, הילדים נפגשו עם האב איתי בן דרור במסגרת הסכמים עצמאיים בינו לבין גרושתו.

"מחלקת הרווחה במועצה המקומית כפר יונה פעלה במקצועיות, ולאורך כל הדרך קיבלה חוות דעת מגורמים רפואיים מתחום הפסיכיאטריה ובמועדים שונים", נכתב בהודעה של משרד הרווחה. כזכור, בן דרור היה מאושפז בעבר בבית החולים הפסיכיאטרי בפרדסיה וניסה לשים קץ לחייו שש פעמים.

הטיפול במשפחה במרכז הקשר ובמרכז הטיפול במשפחה במועצה המקומית כפר יונה החל באוקטובר 2009. פסיכיאטר שבחן את בן דרור כתב כי "במצבו הנוכחי אינני רואה מניעה מקיום המפגשים עם ילדיו במרכז הקשר".

בעקבות זאת הוחלט על תחילת המפגשים בין בן דרור לילדיו במרכז הקשר ובמשרד הרווחה מציינים כי "המפגשים לא הצביעו על אירועים חריגים שהעלו את הצורך להפסיקם". על פי משרד הרווחה, החל ממאי 2010 סיכמו הורי הילדים שנרצחו על הסדרי ראייה עצמאיים ללא מעורבות שירותי הרווחה וללא ידיעתם.

אמם של הילדים, לילך שם-טוב, המשיכה לתקוף את שירותי הרווחה גם בהלוויה ואמרה: "הילדים רק רצו ללכת לקרקס ועכשיו הם לא יחזרו יותר. העובדות הסוציאליות אמרו לי לא לעשות דבר ושהכל יהיה בסדר, אמרו לי לא לדאוג. העובדות הסוציאליות הרגיעו אותי ובסוף הוא רצח לי אותם".

אחותה של האם, גליה סיבנוני, תקפה את שירותי הרווחה כבר אתמול ואמרה כי הם כפו עליה את המפגשים עם האב שהודה ברצח ללא פיקוח. "איימו עליה שאם היא לא תעשה את זה, יקחו ממנה את הילדים", טענה סיבוני.