משרד החינוך: ב- 2008 שיעור הזכאים לבגרות עמד על 44.4%

מתוצאות דוח שפרסם המשרד עולה כי בשנת 2008 רק 44.4% מכלל האוכלוסייה היו זכאים לתעודת בגרות • מדובר בירידה של 2% ממספר הזכאים בשנת 2007 • במשרד החינוך מרגיעים ואומרים כי "זו עדיין לא מגמה, אך יש להתייחס לתוצאות ברצינות"

(1:39 דקות)

דוח של משרד החינוך שפורסם היום (חמישי) מראה נתונים מדאיגים לגבי מספרם של הזכאים לתעודות בגרות במדינת ישראל. מנתוני הדוח עולה כי בשנת הלימודים תשס"ח רק 44.4% מכלל האוכלוסייה היו זכאים לתעודת בגרות, ירידה של כ-2% מהשנה שקדמה לה.

עוד חשף הדוח תמונה קשה על הפערים החברתיים שנוצרו בישראל. עורכי הדוח בחנו את תוצאות הבגרויות בשש השנים האחרונות במגזר היהודי חילוני, במגזר החרדי ובקרב ערביי מזרח ירושלים. בקרה היהודים עמד אחוז הזכאים לבגרויות על 59.7%.

בקרב האוכלוסייה הלא יהודית עמד האחוז על 38%, ירידה של 7.5%, ואילו בקרב ערביי מזרח ירושלים והחרדים כלל הזכאים לתעודת בגרות עמד על 5.8% בלבד.

במשרד החינוך טוענים לאור הנתונים כי "ירידה זו יכולה להפוך למשמעותית אם תהפוך למגמה, אך בשלב זה מוקדם לקבוע מאחר ואין עדיין את נתוני תשס"ט".

מחברת הדוח, ד"ר נורה כהן מלשכת המדען הראשי במשרד החינוך, טוענת בנספח לדוח כי בעבר, חלקם של החרדים וערביי מזרח ירושלים לא השפיע על אחוז הזכאים לבגרויות, בעקבות חלקם הקטן באוכלוסייה.

כעת, עם זאת, מספרם גדל, באופו יחסי בשל הריבוי הטבעי הגבוה בקרב אותן קבוצות ולכן הממצאים בקרב אותם מגזרים משפיעים על התוצאה של כלל האוכלוסייה.