הקיצוץ הרוחבי בתקציב אושר, שרי העבודה וש"ס התנגדו

בתום ישיבת הממשלה, התקבלה ההצעה של משרד האוצר לקצץ 14 מיליארד שקלים בתקציב המדינה • שרי העבודה, ש"ס וגדעון סער מהליכוד, שדרשו הגדלה גבוהה יותר של תקרת התקציב, התנגדו • משרד האוצר מעריך: הגרעון בשנה הקרובה יעמוד על 45 מיליארד שקלים

(2:09 דקות)

בדרך לתקציב: הממשלה אישרה היום אחרי הצהריים (ראשון) את הצעת האוצר לקיצוץ רוחבי של 14 מיליארד שקלים בתקציב המדינה, בניסיון למנוע את הרחבת הגרעון. לפיכך תגדל תקרת התקציב ב-1.7% בלבד.

ההחלטה התקבלה ברוב של 20 תומכים מול 10 מתנגדים, שדרשו להגדלה גדולה יותר של תקרת התקציב. מי שהתנגד להצעת האוצר היו שרי מפלגת העבודה, שרי ש"ס ושר החינוך גדעון סער (הליכוד).

בישיבת הממשלה שדנה בתקציב, הציג ראש אגף התקציבים במשרד האוצר, רם בלינקוב, את הדרישות לנוכח הערכות המשרד כי בשנה הקרובה הגרעון יהיה 45 מיליארד שקלים. על פי ההערכות, הקיצוץ יפגע בכל המשרדים, וכעת ייפתח משא ומתן מול כל הגורמים הרלוונטיים.

מוקדם יותר הבוקר אישרה הממשלה את הקמתם של שלושה משרדים חדשים, למרות הגרעון הצפוי. המשרדים שאושרו הם המשרד לעניינים אסטרטגיים, בראשו יעמוד השר משה (בוגי) יעלון, המשרד לענייני מודיעין, בראשו יעמוד השר דן מרידור, והמשרד לענייני הסברה ותפוצות, בראשו יעמוד השר יולי אדלשטיין.

נתניהו מבטיח: נגיש תקציב טוב

בפתח ישיבת הממשלה, אמר בנימין נתניהו, כי הדיון מתקיים על רקע המשבר הכלכלי החמור. "כל המדינות מרגישות את זה, ואנו עוד נרגיש יותר", אמר ראש הממשלה. "עשרות אלפים פוטרו מעבודתם, ורבבות חוששים לפיטורים. אני מבין את כאבם. אנו נצטרך לבנות תקציב שיפעל לעצור את האבטלה, לעזור לחלשים ולתת מענה לביטחון ולחינוך".

נתניהו המשיך ואמר כי "זה לא יהיה קל. יהיה מאוד קשה ואנו נצטרך לקבל החלטות. אם נעביר תקציב רציני ואחראי, המותאם להתמודדות עם המשבר, נוכל להגן על מקומות העבודה. אני מתחייב לכך וגם הממשלה מתחייבת לכך. אין ספק שנגיש תקציב טוב למדינת ישראל שיזניק את המשק למעלה".