לקראת מחאת אסירי חמאס בבתי הכלא: שב"ס נערך בכוננות גבוהה

הרקע להגברת הכוננות נובע מההחלטה לחסום את הקליטה בטלפונים של האסירים כדי למנוע מהם לתכנן פעולות טרור מתוך הכלא. בשב"ס מזהירים מפני תקיפת סוהרים ופגיעה בציוד

בני גנץבית כלא, בית סוהר
בית כלא | צילום: חדשות עשר

גיל בית כלא - אילוסטרציה
גיל בית כלא - אילוסטרציה | צילום: חדשות 13

בשירות בתי הסוהר הכריזו אמש (ראשון) על מוכנות גבוהה לקראת צעדי מחאה צפויים של ארגון הטרור חמאס. הרקע להגברת הכוננות נובע מההחלטה לחסום את הקליטה בטלפונים הניידים של האסירים כדי למנוע ניסיונות לתכנן פעולות טרור מתוך הכלא. בעקבות זאת, הכריז חמאס על צעדי מחאה, שאליהם נערכים בשב"ס.

עיקר המחאה צפוי להתרחש בבתי הכלא רמון וקציעות. בשני המוקדים הללו התפטרה הנהגת האסירים מייצוגם, ובשב"ס מפרשים זאת כצעד מחאה והתרסה חריף.

בהודעת שב"ס נמסר כי בעקבות פעילותם לסיכול ניסיונות הכוונת טרור מתוך בתי הסוהר ובעקבות הודעת חמאס על צעדי מחאה, הם ייערכו לתרחישים שונים, ובהם תקיפת אנשי סגל, הפרת משמעת באגפים וחבלה באמצעים ובציוד. משב"ס נמסר כי הובהר לאסירים כי כל פעולה מסוג זה תיענה בתגובה תקיפה, זאת כדי לשמור על ריבונות שב"ס בבתי הסוהר ובמטרה לסכל כל פעילות עוינת.

בתוך כך, אתמול בשעות אחר הצהריים אירעה תקרית חריגה בבית הסוהר קציעות כשאסיר הצית את שרוול מעילו בכניסה לאגף 5, שבו נמצאים אסירי חמאס. הדליקה כובתה במהרה ע"י הסוהרים ולא היו נפגעים באירוע. האסיר הועבר לבידוד והמקרה נבדק.