יונתן היילו, שהרג את האדם שאנס אותו, הגיש בקשת חנינה נוספת

לאחר שסירב בעבר לחון את האסיר, ייתכן כי הפעם ריבלין הנשיא יענה לבקשה, לאחר שהכריז על מתווה חנינות מיוחד לרגל חגיגות ה-70 למדינה

יונתן היילו, הצעיר האתיופי שהרג אדם שאנס אותו
יונתן היילו, הצעיר שהרג אדם שאנס אותו | צילום: חדשות 13

יונתן היילו, שהורשע בהריגת האדם שאנס אותו, הגיש היום (רביעי) לנשיא ראובן ריבלין בקשת חנינה נוספת. זאת, לאחר שבתחילת השבוע הכריזו ריבלין ושרת המשפטים איילת שקד על מתווה חנינות מיוחד לרגל חגיגות ה-70 למדינה.

במסגרת המתווה, השימוש בסמכות החנינה יהיה רחב מן הרגיל, ויינתן משקל מיוחד למאפיינים ולנסיבות אישיות ומשפחתיות וכן לתהליכי טיפול ושיקום. במתווה מצוין באופן ספציפי כי "ישקל מתן חנינה לאסירים שעברו התעללות על ידי נפגע העבירה". עם זאת, צוין גם כי "ככלל, לא תינתן חנינה לאסירים שהורשעו בעבירות רצח והריגה".

בחודש ינואר האחרון ועדת השחרורים שליד שרות בתי הסוהר קבעה כי עונשו של היילו לא יקוצר. בכך, קיבלה הוועדה במלואה את עמדת פרקליטות המדינה בנושא.

לא חבר של נתניהו. ריבלין
לא חבר של נתניהו. ריבלין | צילום: חדשות עשר

יונתן היילו הורשע תחילה בשנת 2010 ברצח של ירון איילין, האדם שאנס אותו, ובשנת 2013 בית המשפט שינה את האישום להריגה וקבע את עונשו של היילו: 12 שנות מאסר. בשנה שעברה החליט הנשיא להקל בעונשו ולהעמיד את תקופת המאסר בפועל על עשר שנים ושמונה חודשים. בכך, אפשר ריבלין, שסירב בעבר לתת חנינה להיילו, להגיש את הבקשה לוועדת השחרורים. הנשיא קיבל בעניין זה את המלצתה של שרת המשפטים.

בהחלטת הנשיא נכתב כי: "נוכח תהליך השיקום שעבר היילו ובהתחשב בנסיבות הקשות והמיוחדות, כמי שהיה קורבן למעשים קשים טרם ביצוע המעשה על ידו, הוחלט להמליץ להמיר חלק מהמאסר בפועל למאסר על תנאי".