היום בוועדת השחרורים: ההחלטה בעניינו של יונתן היילו

הרשות לשיקום האסיר ממליצה לשחרר את האסיר שהורשע בהריגת הגבר שאנס אותו, והכינה עבורו תוכנית שיקום, שמתפרסמת לראשונה בחדשות עשר; הפרקליטות מתנגדת לשחרור מוקדם

יונתן היילו, הורשע ברצח גבר שאנס אותו
יונתן היילו, הורשע ברצח גבר שאנס אותו | צילום: חדשות10

שבע שנים לאחר שהרג את הגבר שאנס אותו, וכמעט שנתיים לאחר שבית המשפט העליון קיצר את עונשו והמיר את סעיף האשמה להריגה - יעמוד היום (שני) יונתן היילו בפני ועדת השחרורים שתדון בבקשתו לשחרור מוקדם.

לפני חודש וחצי קיבל ריבלין חלקית את בקשת החנינה של היילו וקיצר את עונשו בשנה וארבעה חודשים כדי שיוכל לעמוד כבר עכשיו לפני ועדת השחרורים. למרות שגם מחלקת החנינות במשרד המשפטים תמכה בבקשת החנינה, הפרקליטות היום מתנגדת.

יונתן היילו, הורשע ברצח גבר שאנס אותו
יונתן היילו, הורשע ברצח גבר שאנס אותו | צילום: חדשות10

עורך הדין אלון אייזנברג, פרקליטו של היילו, טוען שעמדת הפרקליטות הייתה נגד היילו מתחילת התיק. "הפרקליטות, מההתחלה, לא האמינה להיילו שהוא עבר התעללות מינית על ידי המנוח, ולכן היא מההתחלה ביקשה לגזור עליו עונד של מאסר עולם", אמר. "לא מסתדר להם פתאום שביהמ"ש גם קבע שהוא קורבן וגם הפחית בעונש", הוסיף. "אפילו 65 ח"כים נרתמו לסיפור הזה ודרשו שהוא ישוחרר לאלתר", ציין.

הרשות לשיקום האסיר, ממליצה גם היא לשחרר את היילו, ואף הכינה לו תוכנית שיקום, שנחשפת לראשונה בחדשות עשר. על פי התוכנית, היילו יתגורר בישיבת בית חב"ד בתל אביב ויעבוד שם בטבחות. הוא יקבל טיפול פרטני פעם בשבוע ויוצמד לו מתנדב שיסייע לו במטלות היומיומיות. בנוסף, ישהה היילו במעצר בית, בין השעות עשר בלילה לשש בבוקר.

ועדת השחרורים צפויה כבר מחר להודיע על החלטתה. אם תקבע לשחררו זה יקרה מיד - אלא אם הפרקליטות תבקש עיכוב ביצוע. אם יוחלט שלא לשחררו, יאלץ היילו לחכות חצי שנה נוספת, כדי לעלות שוב לדיון בפני הוועדה.