משבר הרכבת: הפגישה בין נתניהו וליצמן הסתיימה ללא הבנות

הדיונים עם ראש הממשלה נתניהו ושר הרווחה כץ יתחדשו הבוקר. קודם לכן האדמו"ר מגור איים כי במידה ויאושרו עבודות במסילות הרכבת תוך חילול שבת – שר הבריאות יתפטר

שר הבריאות יעקב ליצמן בכנס שקיפות בבריאות השנתי בת״א
שר הבריאות יעקב ליצמן בכנס שקיפות בבריאות השנתי בת״א | צילום: דוברות משרד הבריאות

ממתינים לליצמן: שר הבריאות, יעקב ליצמן, עזב הלילה (שישי) את הדיון במתווה הרכבת שערך עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר הרווחה, חיים כץ, וזאת מבלי שהושגו הבנות. לחדשות עשר נודע כי הדיונים יתחדשו הבוקר. בדיון הוצגו החלופות השונות שעלו במהלך הדיונים עם נציגי הרכבת. במהלך השיחות אתמול הסבירו הנציגים כי ההשלכות של דחיית העבודות בעייתיות מאוד ועלולות לפגוע בציבור הנוסעים והנהגים. ברכבת טענו כי ישנם מהלכים שיכולים להתבצע אך ורק כאשר הרכבות אינן פעולות.

קודם לכן איים האדמו"ר מגור כי במידה שעבודות הרכבת יאושרו בשבת, שר הבריאות יעקב ליצמן לא ימתין ליום ראשון כדי לראות אם היו עובדים יהודים או לא, אלא יתפטר מיידית.

לכתבות נוספות בנושא >>

ליצמן: אפשר לעשות את העבודות ברכבת לא בשבת, לא רוצים בחירות

 

בדרך למשבר בקואליציה? בשבת מתוכננות עבודות רכבת נרחבות

משבר הרכבת: מספר הפועלים היהודים שהוחלפו - בודדים בלבד

דחיית העבודות עלולה לעכב את לוחות הזמנים של הפרויקטים הגדולים ביותר של הרכבת, בהם הקו המהיר לירושלים, הקו החדש הסמוך לכביש 531 וקו החשמלי בין חיפה לאשקלון.

חידוש תנועת הרכבות בקו החוף
חידוש תנועת הרכבות בקו החוף | צילום: חדשות 10

לליצמן אין כמעט מרחב תמרון במשבר הרכבת מכיוון שהאדמו"ר מגור הכתיב לו את ההחלטה הזו, שאין בה רציונליות. בכנסת הנוכחית נתניהו וכץ הולכים לקראת החרדים, אך חסידות גור הקצינה במשך השנים, וכל המערכת הפוליטית צריכה מבחינתם ליישר קו עם התכתיבים הבלתי אפשריים הללו.

האם ישנו פתרון באופק? ככל הנראה כן. כל פתרון חייב לכלול את האפשרות של ליצמן להגיד לאדמו"ר כי עמדתו שלא תהיה עבודת יהודים בשבת התקבלה. נראה כי אחת האופציות היחידות כעת היא שהממשלה תלך עם עמדתו של ליצמן - ואז בג"ץ יפסול את ההחלטה ויקבע כי יש לקיים את העבודות בשבת. לאחר שבג"ץ יחליט כי הוא אינו מקבל את ההחלטה, ליצמן לא יהיה אחראי ויוכל לומר לאדמו"ר שזו החלטת בג"ץ ולא החלטתו.

יש לציין כי כל פתרון שמסגרתו ייווצרו פקקים בכבישים, יגבה מנתניהו מחיר פוליטי כבד. זהו עדיין קו אדום מבחינתו - שייתכן וייפרץ היום.