הפגנות חרדים בבני ברק ובירושלים במחאה על כליאת עריקים; 57 נעצרו

עשרות חרדים עוכבו במהלך עימותים שנערכו בין מפגינים לשוטרים בבני ברק, בשל חסימת כבישים. 17 מפגינים נעצרו לאחר שחסמו את תוואי הרכבת הקלה בירושלים. אתמול נערכה הפגנת דומה בבירה, ובמהלכה יצא שוטר מרכבו עם אקדח שלוף ואיים: "מישהו רוצה לחטוף כדור"

הפגנת חרדים בבני ברק
הפגנת חרדים בבני ברק | צילום: ללא קרדיט

57 מפגינים חרדים נעצרו היום (שלישי) בשל חסימת כבישים בבני ברק ובירושלים, ולאחר שהתפרעו ותקפו שוטרים שהגיעו למקום.

40 מהמפגינים נעצרו בבני ברק ואחד נוסף עוכב לחקירה, 17 אחרים נעצרו בירושלים. גם בכניסה לצפת אירעו הפגנות, אך לא היו עצורים. החרדים מחו על כליאת שני תלמידי ישיבה שערקו מהשירות הצבאי ונידונו ל-20 ימי מחבוש על ידי בית דין צבאי.

כתבות נוספות בנושא >>

קראטה גירל - גרסת צה"ל: צפו בעימות בין חיילת לעשרות מפגינים חרדים ברחובות ירושלים
מח"ש תבדוק את תיעוד השוטר שאיים בנשק בהפגנה; "חש מאוים וניסה להרחיקם"

בהפגנות שנערכו בירושלים, חסמו כמה מהחרדים את התנועה ואת תוואי הרכבת הקלה, ובכך שיבשו את נסיעתה ואת נסיעת כלי תחבורה ציבוריים. הרכבת המשיכה בנסיעתה באיטיות רק לאחר שכוחות שיטור פינו את הדרך. כמה מהמפגינים חילקו קריקטורות היוצאות נגד הגיוס לצה"ל.

קריקטורה חרדית שחולקה בהפגנה בבני ברק
קריקטורה חרדית שחולקה בהפגנה בבני ברק | צילום: ללא קרדיט

אתמול נערכה הפגנה דומה בירושלים שבמהלכה שוטר יצא מרכבו עם אקדח שלוף ואיים בעזרתו על המפגינים כשהוא אומר: "מישהו רוצה לחטוף כדור?". 8 בני אדם נעצרו בהפגנות "הפלג הירושלמי" בבירה ו-4 נוספים נעצרו בבני ברק. כוחות משטרה שהגיעו למקום פועלים בניסיון להשליט סדר.

במחלקה לחקירות שוטרים הודיעו כי החלו בבדיקת נסיבות האירוע. "מבדיקה ראשונית עולה כי השוטר שנסע בניידת באזור בר אילן נקלע לפתע לתוך קבוצת מפגינים אלימה אשר התגודדו סביבו יידו אבנים וחפצים שונים לעבר הניידת וחסמו את הרכב בגופם", נמסר מהמשטרה, "כל זאת תוך שהם מתקרבים אליו באופן מאיים, מנערים את הניידת ומגדפים אותו. בשלב מסויים השוטר חש מאיום וניסה להרחיקם מהמקום. למרות האמור, השוטר זומן עוד אמש למפקדיו לבירור האירוע ונסיבותיו".

 

בווידאו: חרדים מפגינים בירושלים >>

[brightcove_iframe video_id='ch10archive_news171017haredimjerus_1800' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_saclxiyh' duration='75'']

הפגנת חרדים בבני ברק
הפגנת חרדים בבני ברק | צילום: ללא קרדיט