הישראלים נהרו לקלפיות: "רוצים שהמועמדים הקיצוניים בצרפת לא יעלו"

באופן די מפתיע השתרכו לכל אורך היום תורי ענק של מחזיקי אזרחות צרפתית בכניסה ל-14 הקלפיות ברחבי הארץ. כתבת חדשות 10 פגשה חלק מהמצביעים הללו שלחלקם אין שום קשר לרפובליקה, מה שלא מנע מהם להגיע ואף להביא את בני משפחתם. וכמובן שיש גם מי שזיהה הזדמנות עסקית • ובתוך כך מדגם ראשון בבלגיה צופה: 24 אחוזים ללה-פן, 22% לפיון

ישראלים מצביעים בארץ לבחירות של נשיאות צרפת 2017
ישראלים מצביעים בארץ לבחירות של נשיאות צרפת 2017 | צילום: רויטרס

הבחירות בצרפת: אחוזי הצבעה גבוהים יחסית נרשמו היום (ראשון) ברחבי הרפובליקה, אך מפתיע לא פחות כמות הישראלים שלהם אזרחות צרפתית, שהגיעו היום קלפיות. אלפים בחרו ברחבי הארץ ב-14 הקלפיות, חלקם למרות העובדה שמזה כמה עשורים הם אינם מתגוררים בצרפת.

אחד המצביעים לדוגמא, סיפר לכתבת חדשות 10 כי התגורר בצרפת בשנת 1949, ואז עלה לארץ. הוא לא הסתפק רק בהגעתו לקלפי בעצמו, אלא הביא עמו את בניו ונכדיו, ישראלים לכל דבר. "אני רוצה להצביע על מנת שלא הימין הקיצוני ולא השמאל הקיצוני יעבור", אמר ישראלי נוסף שהגיע לקלפי בשגרירות בתל אביב.

>> הבחירות בצרפת - כתבות נוספות:

צרפת בוחרת: הקלפיות נפתחו, תורי ענק גם בישראל
המעורבות האמריקנית יכולה להכריע את הכף • פרשנות

מקרון תקף: "לה פן ופיון מנצלים את הפיגוע"

 

ישראלי שמצביע בבחירות של צרפת
ישראלי שמצביע בבחירות של צרפת | צילום: חדשות 10

לא פחות משלוש או ארבע שעות חיכו המצביעים בתורים בקלפיות על מנת לממש את זכותם. ויש גם אפילו כאלו שזיהו הזדמנות עסקית, כמו מוכר הקרואסונים ליד השגרירות. "נערכנו כמו בכל בחירות", אמר המוכר, "רק שהשנה נראה שהבחירות האלו עושות משהו, והתורים לא נגמרים".

"אני במחשבה שלי, הולך בדרך של המועמד שעושה משהו נגד האסלאם", סיפר מצביע נוסף, "זה הכי חשוב לי. כי האסלאם רוצה לאכול את העולם". "זה שיקול גם של מי ייטיב עם ישראל", אמר אחר, "אני לא מתעלם מהעובדה שאני יהודי שחי בישראל וזה מאוד חשוב לי".

ובתוך כך פורסם אחר הצהריים מדגם ראשון מהטלוויזיה הבלגי, שאיננה מחוייבת לחוק הצרפתי האוסר על פרסום מדגמים בטרם נסגרות הקלפיות. על פי הסקר מועמד המרכז העצמאי זוכה ל-24 אחוזים, מועמדת הימן הקיצוני מארין לה פו עם-22 אחוזים, מועמד הימין השמרני פיון עם 22.5%, ומועמד השמאל הקיצוני מלנשון 18 אחוזים.