בעקבות הפגנת חרדים: שיבושי תנועה בכל רחבי הארץ, 20 נעצרו

לקראת משפטו של תלמיד הישיבה ישראל מאיר טולדנו בגין עריקות מהצבא ובעקבות מעצרם של שני בחורי ישיבה נוספים, מתקיימות כעת הפגנות במספר מוקדים ברחבי הארץ. המשטרה הודיעה כי הכביש לירושלים נחסם לסירוגין לתנועה ממחלף הראל מזרחה, וכן בגינות סחרוב. גם ביקנעם ובנתיבות נרשמו שיבושים. המשטרה עצרה 20 בחשד להפרות סדר. בכתבה: רשימת החסימות המלאה

חרדים מפגינים חוסמים את מחלף גנות, כביש 4
חרדים מפגינים חוסמים את מחלף גנות, כביש 4 | צילום: ערן סורוקה

בשל הפגנות חרדים - חסימות כבישים בכל הארץ: במספר מוקדים בירושלים ובמקומות נוספים מתקיימות מאז לשעות אחר הצהריים (שני) הפגנות במחאה על מעצר עריקים מצה"ל, ישראל מאיר טולדנו, אברהם דב פטרוף והרב פרידמן, וכן דרישת הפרקליטות הצבאית לגזור שלושה וחצי חודשי מאסר על טולדנו, שמשפטו יתקיים בשעות הקרובות.

במסגרת ההפגנה המרכזית נחסם כביש מספר 1 לכיוון ירושלים ממחלף הראל מזרחה לסירוגין, והמשטרה ממליצה לנוהגים לבחור בדרכים חלופיות. עוד נחסמה דרך יפו-נורדאו לסרוגין, וכך גם בגינות סחרוב ובאיזור כיכר השבת. המשטרה מפנה את הנהגים לכיוון כביש 9, "מנהרת הארזים".

לכתבות נוספות בחדשות 10:

מקורבי רה״מ לחדשות 10: בחירות לא נראות באופק, המשבר ייפתר

בית הדין לערעורים בירדן קבע - המחבלת מהפיגוע ב"סבארו" לא תוסגר לארה"ב

משרד החוץ האמריקני: מועצת זכויות האדם של האו"ם מוטה נגד ישראל

בנוסף נרשמו הפרות באזור יקנעם שבצפון, וגם בנתיבות נחסם הכביש לסירוגין בעקבות הפגנת מחאה של כ-100 פעילים חרדים במקום. בצומת בית הגדי שבאזור הנגב לכיוון צומת גילת נרשמו גם כן שיבושי תנועה. גם בצומת מסמיה סמוך לגדרה ישנה הפגנה, ונכון לרגע זה המשטרה הודיעה כי היא נמצאת תחת שליטה. המשטרה עצרה עד כה 20 בסך הכל בחשד להפרות סדר, ונכון להערב השקט נשמר.

הפגנת חרדים בירושלים, ליד התחנה המרכזית
הפגנת חרדים בירושלים, ליד התחנה המרכזית | צילום: חדשות 10

כחלק מההפגנות נגד מעצר טולדנו לפני שבוע, נעצר בהפגנות ביום שישי עריק נוסף שהוא בנו של העסקן המקורב ביותר לרב אוירבך, אברהם דב פטרוף. דבר זה עורר כעס בקרב החרדים שרואים בכך נקמנות ורדיפה אישית.

בהצהרה שנמסרה ע"י הוועדה להצלת עולם התורה הובהר כי "כי כל נסיון להלך אימים על בני התורה על ידי הטלת גזרי דין ומעצרים ממושכים, ייתקל בעוז רוחם של בני התורה שמוכנים לכל מעצר וגזר דין, ושמוכנים למסור את נפשם . ציבור בני התורה בכל מקום ייצא היום ובכל יום לרחובה של עיר עד שאחרון העצורים ייצא מהכלא וישוב למקומו הטבעי בבית המדרש".

ההפגנה בנתיבות:

[brightcove_iframe video_id='ch10archive_netivot200317_1800' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_616xtjor' duration='28'']