בקשת החנינה של יונתן היילו נדחתה: "מוסד הנשיאות אינו ערכאת ערעור"

הנשיא ריבלין דחה את בקשתו של היילו, שתקף באמצעות לבנה אדם שאנס אותו במספר מקרים והורשע בהריגה. "עם כל הצער והכאב על נסיבותיו הקשות של מר היילו, שהיה קורבן למעשים קשים, לא נמצאה בשלב זה הצדקה למתן חנינה", נמסר

יונתן היילו, הצעיר האתיופי שהרג אדם שאנס אותו
יונתן היילו, הצעיר שהרג אדם שאנס אותו | צילום: חדשות 13

נשיא המדינה ראובן ריבלין דחה היום (ראשון) את בקשת החנינה של האסיר יונתן היילו, שהורשע בהריגה לאחר שתקף באמצעות לבנה אדם שאנס אותו במספר מקרים.

מבית הנשיא נמסר כי "מוסד החנינה איננו ערכאת ערעור נוספת על החלטות בית המשפט וכי עיקר נימוקי בקשת החנינה, המתארות את הרקע לביצוע העבירה ואת נסיבותיה, עמדו בפני בית המשפט העליון ונלקחו בחשבון על ידו, כשהחליט בזמנו להמיר את סעיף ההרשעה להריגה ולהפחית שש שנים מעונשו של היילו".

 

>> לכתבות נוספות בחדשות 10

"פעם הבאה יכאב פחות": כתב אישום קשה נגד הרב הריסון בגין אונס תלמידתו

בשל פינוי עמונה והפעלת רשות השידור: קיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה

לסיום הוסיפו בהודעה: "עם כל הצער והכאב על נסיבותיו הקשות של מר היילו, שהיה גם קורבן למעשים קשים, לא נמצאה בשלב זה הצדקה למתן חנינה. במידה ותוגש בקשת חנינה נוספת על ידי היילו בעתיד, ניתן יהיה לשקול את הבקשה, תוך מתן משקל נכבד לתהליך שיקומו בשירות בתי הסוהר".

יונתן היילו, הצעיר האתיופי שהרג אדם שאנס אותו, עם פרקליטו אלון אייזנברג
יונתן היילו, הצעיר האתיופי שהרג אדם שאנס אותו, עם פרקליטו אלון אייזנברג | צילום: רועי שרון

ב-31 במאי החליט בית המשפט העליון להמיר את עבירת הרצח בה הורשע היילו להריגה, וכתוצאה מכך להפחית שמונה שנים מעונש המאסר המקורי שנגזר עליו. המשמעות היא שעונשו הנוכחי של הצעיר מהעדה האתיופית עומד על 12 שנות מאסר בפועל - ולא 20 שנה כפי שנקבע תחילה.

היילו נמצא מאחורי סורג ובריח מאז 2010, השנה בה אירעה התקרית, ובעקבות ההחלטה הבוקר נותרו לו עוד 6 שנות מאסר. במידה וינוכה לו שליש מתקופת מאסרו, הוא צפוי להשתחרר כבר בעוד שנתיים. בתום הדיון בנוגע לערעור בבית המשפט, אמרה אחותו כשהיא דומעת בהתרגשות: "אני בוכה כבר שש שנים. אני רועדת ומתרגשת. מקווה שנראה אותו בקרוב בבית". האחות התקשרה לאם המשפחה מול המצלמות והודיעה לה באמהרית על ההפחתה בעונש.