משבר הרכבת: כל הצדדים מנמיכים להבות, לא צפויים שיבושים בסוף השבוע

השר חיים כץ הודיע על כך שהעבודות יצאו לפועל בסופ"ש, והחרדים יצאו בהודעה כי "ישתפו פעולה לשמור על קדושת השבת". נראה כי כל הצדדים מעוניינים בחזרה למצב הטרום-משברי, ובשורה התחתונה - נראה כי הרכבות יסעו כמתוכנן

חיים כץ
חיים כץ | צילום: רפי קוץ

לקראת סיום המשבר? שר העבודה והרווחה חיים כץ הוציא היום (חמישי) הודעה, לפיה בשבת הקרובה יערכו עבודות אחזקה הכרחיות על מנת שתנועת הרכבות תפעל כסדרה.

במקביל מיהרו נציגי הסיעות החרדיות להגיב אף הם, והודיעו כי "הם פועלים בשיתוף פעולה מלא והדוק כדי לדאוג לשמירה על קדושת השבת". מאחורי סדרת ההצהרות האלו עומד ככל הנראה האינטרס של כל הצדדים - להרגיע את הרוחות ולחזור ל"סטטוס קוו".

 

>> לכתבות נוספות בנושא "משבר הרכבת":

משבר הרכבת - נתניהו הודיע כי יקבל את פסיקת בג"ץ: "זה נכון ושם קץ לפרשה"

ביהמ"ש העליון בצו ביניים: נתניהו לא יוכל לאסור על עובדי הרכבת לעבוד בשבת

פרסום ראשון: השר חיים כץ החליט לבטל את היתרי העבודה הקבועים ברכבת

 

נכון לרגע זה נראה כי לא צפויים שיבושים בתנועת הרכבות במהלך סוף השבוע הקרוב, ומשמעות דברי כץ היא שהעבודות שתוכננו מראש וניתנו להם היתרים יתקיימו - כפי שהיה בכל שבת שלפני המשבר האחרון.

נראה כי בסיעות החרדיות יעלימו עיין מהעבודות הצפויות, זאת לצד מאמצים להפחית את חילול השבת כמו שימוש בגויים וקיום עבודות הכרחיות בלבד. נראה כי אין השקפה ברורה של היהדות החרדית בארץ, ודרעי שמוביל את הקו הספרדי המתון מעביר את האחריות על צביון השבת במדינת ישראל - דווקא לחילונים.