עינוי-בינוי: השיכונים הופכים למגדלים והיזמים חוגגים

"המפצח": חוזה דרקוני מול היזמים והעובדה שמדינת ישראל מסירה מעצמה את האחריות בנוגע לפרויקטים של "פינוי-בינוי", גורמים לכך שהתושבים שעתידים להיות מפונים ניצבים בפני בעיות רבות. "תושב עלול לעזוב את הבית כי הוא לא יוכל להרשות לעצמו את עלות התחזוקה של הדירה החדשה שלו"

שכונת קריית מנחם בירושלים
שכונת קריית מנחם בירושלים | צילום: חדשות 10

לאה, כמו רוב תושבי המתחם המתפורר הזה בשכונת קריית מנחם שבירושלים, חיכתה יותר מדי שנים לרגע שבו ידפקו יזמי הפינוי בינוי על דלת ביתה.

לאחר שהיזמים הופיעו, זה היה מבחינתה כמו לקבל שיחת טלפון מאראלה. אז, איך בסופו של דבר ההפכה ההבטחה הגדולה לסיוט.

"אין מי שמפסיד בפינוי-בינוי", מבטיח אחד היזמים לתושבי השכונה, "לוקחים נכס שלא נמצא במצב טוב ומקבלים דירה חדשה. פינוי-בינוי זה למעשה זכיה בפייס". 88% מתושבי השכונה ששמעו את הבטחות היזם סונוורו וחתמו מולו על חוזה, חלקם מבלי לקרוא אותו.

לכתבות נוספות בחדשות 10

>> 16 אנשים נהרגו בהתרסקות כדור פורח בטקסס

>> ההודעות שמחקתם באפליקציית "ווטסאפ" - ניתנות לשחזור

הבעיות לא נגמרות בחוזה הדרקוני. מדינת ישראל, שהכריזה על המתחם הזה כמיועד לפינוי בינוי, נאלמה מהשטח והתושבים והיזמים נותרו להתקוטט במערב הפרוע של ירושלים.

הדילמה הזאת- כן פינו לא בינוי- קורעת את השכונה. כנראה שזה מה שקורה כשריח הדולרים כבר נישא באוויר- ובתווך אין שום גורם ממסדי שינסה לרכך במעט את כוחות השוק החופשיים מדי. "אני מקווה שהמדינה תעזור למי שצריך לגור פה גם אחרי שהפרויקט הזה יצא לפועל", אומר ד"ר נתנאל פישר, יו"ר המנהל הקהילתי בקריית מנחם, "לא שתושב יצטרך לעזוב את הבית כי הוא לא יוכל להרשות לעצמו את עלות התחזוקה של הדירה החדשה שלו".