האחות שטיפלה באחמד דוואבשה לאחר שנשרף בדומא: "נוצר בינינו קשר אישי"

אחרי שאיבד את הוריו ואחיו וכל גופו נשרף בפיגוע ההצתה בכפר דומא, אחמד דוואבשה ישתחרר מחר מבית החולים שיבא-תל השומר. האחות איילת חרמון סיפרה על הקשר המרגש שנוצר בינה לבין הילד ששרד את הפיגוע

אחמד דוואבשה, שמשפחתו נספתה בהצתת ביתם, בבית החולים
אחמד דוואבשה, שמשפחתו נספתה בהצתת ביתם, בבית החולים | צילום: רויטרס

האחות איילת חרמון ואחמד דוואבשה בבית החולים שיב
האחות איילת חרמון ואחמד דוואבשה בבית החולים שיב"א | צילום: חדשות 10

כמעט שנה עברה מאז הוצת בית משפחת דוואבשה בכפר דומא. מחר ישתחרר מבית החולים שיב"א הילד אחמד, היחידי ששרד מבין בני משפחתו שנרצחו בפיגוע, לאחר שנפצע באורח קשה וסבל מ-60 אחוזי כוויות בגופו.

"מאוד אתגעגע לאחמד, נוצר בינינו קשר מאוד אישי, התחברנו", סיפרה איילת חרמון, האחות שטיפלה לאורך השנה האחרונה באחמד בן הארבע, לחמש עם רפי רשף. "לפני חודשיים נשבר לו האף של הדובי ואז הוא כשסבא שלו הציע לו שיתקן לו את הדובי, אחמד אמר לו שרק 'איילת יכולה לתקן' וזה היה ממש מרגש".

חרמון אמרה כי למרות קשיי השפה, נוצרה בין השניים תקשורת חזקה: "אני מבינה כמה מילים בערבית ולא יותר מדי, אבל הייתה הרבה תקשורת בלתי מילולית והוא הבין מה אני רוצה ממנו. לפעמים היה מישהו שתרגם".

האחות איילת חרמון ואחמד דוואבשה בבית החולים שיב
האחות איילת חרמון ואחמד דוואבשה בבית החולים שיב"א | צילום: חדשות 10

האחות הדגישה כי ילדים שמגיעים לבית החולים לאחר שהם חוטפים כוויה, לעיתים מתקשים להשתקם: "מאוד קיוויתי שאחמד יצליח, אני יודעת את המורכבות של ילדים עם הכוויות, כוויה זו פגיעה רב מערכתית מאוד קשה ויכולה להסתבך בהמון אספקטים".

כיצד הצליחו להסביר לאחמד את הפיגוע שהתרחש בביתו? חרמון אמרה כי פחות התעסקה במשפחתו אלא בהתמודדות האישית שחווה ילד בן ארבע: "הוא פחות דיבר איתי על ההורים שלו, יותר על איך אני מוציאה אותו מהמצב הנפשי הקשה כי פתאום הוא הפך לילד מאוד חולה ורציתי להרים אותו למעלה". "פעם הוא לקח לי את התג ושם את התג שלי עליו. אני מאוד מקווה שנשמור על קשר", סיכמה חרמון.

כתבות נוספות בנושא:

>> אחמד דוואבשה דיבר לראשונה אחרי הפיגוע: "איפה אמא שלי?"

>> האו"ם גינה את רצח הפעוט הפלסטיני; כוננות גבוהה בגדה ובגבול עזה