יונתן היילו הגיש בקשת חנינה לנשיא ריבלין

היילו, שהורשע בהריגת האדם שאנס אותו ונידון ל-12 שנות מאסר, זכה לתמיכה של 65 חברי כנסת, שפנו ב-14 ביוני לנשיא המדינה במטרה שיחון אותו. יוזם הפניה ח"כ יואל חסון: "היילו תשוש נפשית"

יונתן היילו, הצעיר האתיופי שהרג אדם שאנס אותו
יונתן היילו, הצעיר שהרג אדם שאנס אותו | צילום: חדשות 13
יונתן היילו, הצעיר האתיופי שהרג אדם שאנס אותו, עם פרקליטו אלון אייזנברג
יונתן היילו, הצעיר האתיופי שהרג אדם שאנס אותו, עם פרקליטו אלון אייזנברג | צילום: רועי שרון

יונתן היילו, שהורשע בהריגת האדם שאנס אותו ונידון ל-12 שנות מאסר, הגיש היום (ראשון) בקשת חנינה לנשיא. 65 חברי כנסת חתמו על מכתב החנינה.

ח"כ יואל חסון, (המחנה הציוני), שיזם את בקשת החנינה אמר כי "ביום חמישי האחרון נפגשתי עם היילו בכלא רימונים, שם הוא מרצה את מאסרו. פגשתי אדם תשוש נפשית שמייחל ליום שחרורו. מכתב הח"כים אותו יזמתי הפיח בו תקווה כי נשיא המדינה אכן ישקול בחיוב את בקשתו, ועל כן בחר יונתן להגיש את הבקשה הרשמית הבוקר".

עוד הוסיף חסון כי "אני מכבד את שיקול דעתו של נשיא המדינה ומשוכנע כי ישקול את הסוגיה בכובד ראש. אני ושאר 64 חברי הכנסת החתומים על המכתב נכבד כל הכרעה של הנשיא ריבלין".

יונתן היילו, הורשע ברצח גבר שאנס אותו
יונתן היילו, הורשע ברצח גבר שאנס אותו | צילום: חדשות10

ב-14 ביוני פנו 65 חברי כנסת לנשיא המדינה, ראובן ריבלין, בבקשה לחון את היילו, הצעיר שרצח אדם שהתעלל בו במשך תקופה ארוכה. בית המשפט העליון החליט ב-31 במאי להמיר את עבירת הרצח בה הורשע יונתן היילו להריגה, וכתוצאה מכך להפחית שמונה שנים מעונש המאסר המקורי שנגזר עליו.

בהחלטם, כתבו השופטים מלצר, שהם וברק-ארז: "במקרה ספציפי זה הוכח קיומו של 'קנטור מתמשך'. בתקופה ארוכה של התעמרות מצידו של המנוח כלפי המערער, אשר כללה מסכת של אירועי אלימות, איומים באלימות לרבות איומים על חייו של המערער, סחיטה כספית והתעללות מינית שכללה שני מעשה סדום".