כוחות הביטחון פינו את המתנחלים מ"בתי המריבה" בחברון

בעקבות החלטת שר הביטחון יעלון, כוחות משטרה ומשמר הגבול פינו עשרות מתנחלים שנכנסו אתמול לשני בתים ליד מערת המכפלה. הבתים יישארו נטושים עד שבמנהל האזרחי יסיימו לבדוק האם הם אכן נרכשו ע"פ חוק מפלסטינים, כפי שטוענים האזרחים היהודים שבמקום. הבית היהודי: "שר הביטחון פועל באטימות, מדובר בחוסר אחריות"

פינוי "בתי המריבה" בחברון, אליהם נכנסו עשרות מתנחלים
פינוי "בתי המריבה" בחברון, אליהם נכנסו עשרות מתנחלים | צילום: רחלי בן ארי

כוחות משטרה ומשמר הגבול פינו הבוקר (שישי) את עשרות המתנחלים שנכנסו אתמול לשני בתים בשכונת אברהם אבינו שבחברון, סמוך למערת המכפלה.

כזכור, המתנחלים טענו כי רכשו את הבתים על פי חוק בשנת 2009 מידי פלסטינים. עם זאת, שר הביטחון משה יעלון, שהורה על פינוי המבנים, החליט שהבתים יישארו נטושים עד שבמנהל האזרחי יסיימו לבדוק אם הבתים אכן נרכשו מהפלסטינים כפי שנטען. מדיווחים המתקבלים מן האזור עולה כי הפינוי הסתיים ללא אירועים אלימים.

אתמול הוזעקו למקום כוחות ביטחון לאחר שפלסטינים החלו ליידות אבנים לעבר המתנחלים שנכנסו לבתים. בעקבות כך נפצע אחד מהם באורח קל וטופל במקום. הכוחות נשארו בסמוך לבתים עד לתחילת הפינוי הבוקר, מחשש מתקריות אלימות נוספות.

הבית היהודי: "שר הביטחון פועל מתוך אטימות וחוסר אחריות"

בתוך כך, בעקבות הפינוי מתחה מפלגת הבית היהודי ביקורת על החלטת שר הביטחון יעלון וטענה כי הוא צריך לפעול כך נגד הטרור הפלסטיני, לא נגד יהודים. "בעיצומו של גל טרור, שר הביטחון פועל בנחישות, ללא פשרות ובאטימות דווקא לזריקת יהודים מביתם", נמסר בהודעת המפלגה.

"מדובר בחוסר אחריות, קיבעון מחשבתי והלהטת הרוחות כל ללא סיבה ברורה", נמסר בנוסף, "את אותו להט ונחישות מוטב שיפנה שר הביטחון לטיפול בטרור הערבי ובבניה בלתי חוקית ברורה ביישובי המחבלים. את בדיקת מסמכי הרכישה ניתן לבצע גם ללא השלכת יהודים מביתם".

במקביל, הודיעו חברי הכנסת איוב קרא ואורן חזן מהליכוד, ובצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי, כי ייעדרו מההצבעות בכנסת בשני הקרוב "עד שיחזירו את היהודים לבתים שרכשו".

פינוי
פינוי "בתי המריבה" בחברון, אליהם נכנסו עשרות מתנחלים | צילום: רחלי בן ארי
פינוי
פינוי "בתי המריבה" בחברון, אליהם נכנסו עשרות מתנחלים | צילום: רחלי בן ארי